Motionsrunda

Jag älskar hösten och har alltid gjort de

Vackra färger hög luft

Lite bilder som jag fotograferade på min runda i dag





Mycket vatten i Ljusnan nu



♥ Kärleksört ♥



En tom folkpark som väntar på nästa sommar





Vågen är belammrad med massor av tranor



Minnen kom från skolan när vi tävlade om vem som kunde göra den längsta svansen av lönnbladen
Men här låg bara ett enda blad alldeles allena



Bollnäs nya Staty "Madonna"
En tanke som slår mig varför blev det en madonna? Det måste ju finnas en tanke bakom tycker jag i alla fall.

Något beklämmande sitter Bollnäs missbrukare bara ca 50m bakom statyn. När jag gick förbi dem ser jag att det är så många kvinnor bland dem, något jag inte sett förut. Tidigare när jag gått förbi dem så har det mest bara varit män som suttit tillsammmans, vid något enstaka tilfälle så har det suttit en kvinna med dem. Idag var de minst fyra stycken kvinnor och kvinnorna de hörs de!!!

Men jag forsatte min runda och gick förbi ett som idag står öde, när jag var barn så bodde en moster och morbror i detta hus så jag har varit väldigt mycket där.



Många minnen kommer varje gång jag går förbi här. Synd att huset står och förfaller

Ja det var min motionsrunda idag fast det blev ju en bit till innan jag var hemma. Jag var tvungen att göra ett stopp hos min mamma för att jag fick ett rejält blodsockerfall förstår inte varför jag fick det egentligen, men ibland händer det att jag får det. Undrar om det beror på att jag druckit lite vatten för mitt blodsocker är det inget fel på.

Nu så ska jag måla lister så får vi se när min snickare kommer ;))

Tankekorn

Vi måste ta vara på lyckan
när vi har den med oss
och göra vad vi kan för att hjälpa den
på samma vis som den hjälper oss.
Paulo Coelho


Kommentarer
Postat av: Margit

Christina, vilka vackra bilder du tagit med din mobil...och VISAR oss som tittar in i din blogg!!!

Många tankar..kommer även till mig som "tittare och läsare" av din blogg, ditt inlägg!

Förstår att många minnen också kommer när du går förbi dina släktingars hus, som dom en gång bott i.

Hösten och färgerna, ja visst är det vackert!!!



Kram min vän!!!/Margit

2010-09-28 @ 18:05:02
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Margit

Skrev en stund sedan ett långt inlägg..men vet ej varför det "bara" försvann....

Beundrade de fina bildderna du visar..och förstår dina minnen..och tankar, när du var ute och gick.

Och minnenna, näär du gick förbi, det GULA huset, där dina släktingar bott...och nu står tomt...

Ja livet för oss tillbaka ibland..på händelse som vi varit med om, både positiva och negativa...

Kramen min vän!!!/Margit,

2010-09-28 @ 18:09:49
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Mmmm du så vackert det är och tranorna samlar sig för sin färd..det är höst och mörkret faller..men sådana höga klara dagar kan man verkligen njuta du..och ta för sig av alla färgerna..

2010-09-28 @ 19:12:25
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

vilka kloka tankeord,

Å va fin kyrkan är som man ser på ett av korten,jättevackra bilder,när hösten visar sig från den här sidan kan jag hålla med om att även jag gillar den ,men usch jag avskyr mörkret som den tar med sig,

kram

2010-09-28 @ 21:23:19
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0