Idag

En vacker höstdag!!!

Sitter just och överväger hur jag ska göra. Trodde att vädret skulle vara dåligt idag så jag hade planerat att göra en del saker här hemma. Tvättar nu på morgonen sedan skulle jag behöva baka bullar, sy gardiner, städa, putsa fönster mm........ Men så lockar en prommenad också fast motion kommer jag att få ändå idag för jag ska på buggkurs och tänkte sedan även stanna på 1timmes buggträning så sammanlagt blir det 2½ timmes dans i snabb takt. När jag sitter här och skriver så inser jag att det kanske är lika bra att ta tag i fönstren ändå för då kan jag ju tvätta gardinerna på en gång eftersom jag har tvättstugan nu. Jisses vad jag övertalar mig själv nu!!! Hahahaha........ 
Jag hoppas på fint väder i morgon också



Den här vackra fjärilen stötte jag på en dag när jag var ut på prommenad på jobbet.
Först flög den runt huvudet på mig och sedan satte den sig vid väggrenen. 
Jag tycker mycket om fjärilar, de är vackra och jag upplever dem som fria. Kommer ihgåg när jag bodde i hus var det en sommar som en nässelfjäril ideligen återkom på altanen och den kom ofta och satte sig på mitt finger när jag kom ut där. I fjol vid jul hittade jag en sådan fjäril här inne, inte hade jag mage att kasta ut den i kylan då inte, naturligtvis så dog den här inne men jag har den kvar ff. Jag hade hoppats att den skulle hitta lite föda på mina blommor meeeeen......... hade jag kastat ut den så hade den ju i alla fall frusit ihjäl.

Tankekorn

Det finns stunder i livet
då enda möjliga alternativet
är att tappa kontrollen.
Paulo Coelho


Kommentarer
Postat av: Mia

BORDE nog tvätta fönstren jag också, i sovrummet är det klart, men sen blev det tvärstopp...märkligt ;-)

Fast nu känner jag, att du har övertygat mig om att åtminstone ta ett...suck...

Kram på dig!!

P.S Underbart tankekorn...

2010-09-22 @ 15:38:34
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lena

Här har det varit en härlig solig höstdag. Men vi hade bara 5 grader i morse. Brr

Fönstertvätten skjuter jag upp hela tiden och snart blir det väl för kallt att tvätta dem :(

//Lena

2010-09-22 @ 16:24:07
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Carina

Usch dessa fönster ger mig dåligt samvete varje dag som solen skiner. Kanske till helgen :-)

Kram Carina

2010-09-22 @ 16:56:16
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Åh men du det är verkligen naturens under med fladdriga fjärilar..så vackra så det nästan är onaturligt..:)på nåt vis..jag samlar på blommor som drar just butterflies..det är härligt..

2010-09-22 @ 17:15:52
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0