Vaken natt, tankar.......

Finns det mening med ALLT!!!

Min tro är det
, hur än hemsk vissa saker kan verka som man får uppleva och vara med om så finns det alltid något vi ska lära oss av situationen. Vissa saker är det lätt att se meningen med, men ibland vill vi inte se meningen med det som sker för att det kanske gör för ont. Med lite distans brukar man förstå varför saker och ting händer fast det beror ju också på om man verklig vill se och förstå vad vi ska lära oss av vad som händer och sker livet samt vad vi har att lära av våra möten med olika människor.
Det är ju också ett sätt att lära sig mer om sig själv!!!!

Men alla vill inte utan sätter på sig skyglapppar och bara kör på, det är deras val 
Tänk vad det missar i livet!!!

Ja som sagt jag ser alltid en mening med det som sker, även om jag ibland får klura länge för att förstå ;))
I natt har jag som sagt haft en vaken natt och då knäppte jag på radion något jag sällan gör.
Den första låten de spelar är den här



Den bara fastnade!!!!

Jag förstår varför! Den här gången var det inte så svårt att se meningen hahaha....... 
Det handlar om för min del om en längtan efter en relation och ATT VERKLIGEN VÅGA ta det steget och inte fly med en massa ursäkter när jag träffar någon som är intressant.
 På kvällen innan läggdags hamnade jag på slutet av en kärleksfilm som berörde mig starkt
och därefter denna låt.

Tankekorn

….problemet är att
om man inte riskerar någonting
riskerar man ännu mer
                   Erica Jong


Kommentarer
Postat av: Mia

Jo nog är det så...du är så klok vännen...

Alltför ofta stannar jag kvar i sånt som inte är bra för mig, måste lära mig gå vidare och lära mig av det som skett...

Kram!!

2010-11-24 @ 16:50:55
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Mmmmmm du tänkvärt..och låten är makalöst bra..fin text..jag njuter....



Anna sjunger: Det här vår sång...för det är en seger...att vi tordes börja om..och

att vi lever..mmmm

2010-11-24 @ 17:56:21
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

å va bra skrivet å verkligen tänkvärt,

kram

2010-11-24 @ 21:57:05
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: kats

Men så underbart, att du kommit till insikt. Jag har varit med om en hel del negativt i relationer MEN jag vägrar att låta det hindra mig att känna kärlek igen. Många törnar går jag på men för varje gång lär jag mig något och jag är ett steg närmare min prins som jag VET finns där ute. Vägrar tro ngt annat.

Livet är alldeles för kort och värdefullt för att hålla igen... Nä kör på :D

Njut av livet och vad de leder till :D

2010-11-25 @ 08:08:36
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Margit

Ja JAG TROR OCKSÅP ATT DET ÄR EN MINING MED ALLT....

Kram!!!

2010-11-30 @ 00:04:52
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Qristall

Han står där när du minst anar det.

Kram Helen

2010-11-30 @ 17:18:13
URL: http://qristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0