Ögon....

De senaste dagarna

Ja de senaste dagarna har fått höra på bakvägar att vänner tycker att jag förändrats på ett positivt sätt de  förstår inte vad som hänt med mig.
De upplever mig landad i mig själv och att när jag pratar att jag pratar direkt från mitt innnersta,
men varför säger de inte det direkt till mig.



Nu har jag förstått varför mina ögon upplevs så klar gröna ibland, de bruna inslagen i mina ögon byter färg till grönt och blir då ljusare grön än den gröna färgen jag normalt har på mina ögon. Undrar hur det kan bli så, det syns inte så bra på bilden men det är rätt mycket bruna inslag i ögonen.



Det som är ljusare på den här bilden är normalt bruna inslag. Nu är de här två bilderna tagna i olika ljus den övre på morgonen och den här sista på kvällen men jag vet att egentligen har det ingen betydelse för samma sak händer i vilket ljus som helst. När min väninna och jag satt och pratade och hon upplevde att mina ögon var så gröna då satt vi ju i ett växthus och det var dagsljus lika som den övre bilden.
För mig blev detta lite intressant men förmodligen helt ointressant för er övriga läsare, men det är så att ögonen är själens spegel och talar om mycket om oss som person. Där ser du om någon är ledsen, glad, kär, lycklig, arg. *Skrattar.......* de sägs att mina ögon är svarta när jag är arg, ja som sagt man kan se det mesta i ögonen. Så nu har jag blottat mig ordentligt, fast bara till hälften för det är ju bara ett öga hahaha......

Tankekorn

Vi ger ut i världen
för att söka efter våra drömmar och ideal.
Ofta tror vi att vi måste leta
på otilgängliga platser
efter något vi egentligen
har inom räckhåll.
Paulo Coelho


Kommentarer
Postat av: Anna.. tassar in..

Mmmmm jo men jag ser dina olika nyanser...fina ögon..mjuka och goa..



Du...vet du vad..jag läser alltid av människors ögon..jag kan se om dom gillar mig eller inte..pupillen ändrar sig nämligen radikalt om man tycker om någon eller något..det är intressant..



Så härligt att du hittat harmonin..det är guld värt..man kan inte alltid förvänta sig att människor är så öppna att de säger sådant ..men om man själv provar med att säga lite positiva ord om den man möter...då brukar det belönas..mmmm så är det bara

2010-03-19 @ 16:00:11
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad synd att dom inte kan säga till dig istället hur du har förändrats. Jag tror det skulle vara bra för dig att höra det.

//Lena

2010-03-20 @ 16:27:52
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: maria

Fina kort på dina ögon och jag håller med om att man kan se mycket i en persons ögon...



Må så gott !

2010-03-20 @ 21:54:37
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Ingmarie

Varför inte människor väljer att dela med sig av superlativer beror väl helt enkelt på att de flesta hellre delar med sig av elakheter,,,tyvärr!Om jag visste vad de ser för glädje i det hade jag varit miljonär.

Själens spegel hos mammastina gillar jag SKARPT!Liksom dina blogginlägg....



Kramen till dig

2010-03-21 @ 09:02:44
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Ibland är det väl så att folk hellre berättar elakheter av någon konstig anledning som jag aldrig begripigt.Undrar varför det ska vara så svårt att säga något trevligt o snällt????

Själens speglar hos mammastina tycker jag är djupa som brunnar fyllda med både kunskap,erfarenhet och glädje!

2010-03-21 @ 09:16:30
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Erlendagnes

Merci for all the wonderful writings

2011-03-07 @ 11:08:20
URL: http://erlendagnes.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0