Soool.........

En lång prommenad i solen

I går kväll efter buggen var jag helt slut och hade rejäl huvudvärk så jag gick och lade mig med huvudvärk och naturligtvis vaknade jag med de i morse. Så i morse blev de en lång sovmorgon. Tvära kast skrattar.......

När jag äntligen tog mig upp insåg jag det var helt underbart väder idag, helt klart läge för en långpromenad och det blev det.
Passade också på att köpa nya blommer till mitt sovrum, det fick bli vit/lila stanktpaulor eftersom jag nu har gardiner som är vit och lila. Jag gillar när det matchar, förresten kan jag väl säga att jag är rätt noga när det gäller färger och inredning. Just nu är mitt sovrum i vitt, guld och lila.



Ibland undrar jag vad allt kommer ifrån! Igår när jag stod i duschen kom det helt plötsligt en dikt i mitt huvud jag kommer att lägga ut den när jag fotat en passande bild till den. Jag har ju aldrig vare sig läst eller skrivit dikter. Mitt läsande och skrivande har aldrig varit bra det var därför som jag började med bloggen för att träna upp mitt skrivande. Läsa har jag väl gjort ganska mycket de senaste 15 åren men tidigare var det i stort sett inget alls. Tyvär sviter efter min skolgångs första tre år.

Appropå duschen där lösre jag ofta problem eller får insikter och nu då även dikter, undrar vad det beror på att det händer just när jag står i duschen?

Tankekorn

Att hålla kroppen  i form är en plikt....
annars klarar vi inte att hålla
sinnet starkt och rent.
Buddha


Kommentarer
Postat av: Mija

Jag är ju lika..

Jag får oftast goda insikter i duschen.. Många bra idéer och aha-upplevelser har kommit till mig när jag står i vattenstrålarna, så jag tror att det har med energier att göra... Jag är övertygad om att det är så, det kan inte vara en slump..



Jag får lugn i duschen, jag tror att det också kan spela in. Du och jag är ju frusna människor och när vi fryser så spänner vi oss.. När vi sen får varmt varmt vatten över oss så börjar kroppen slappna av och därmed kan energierna flöda lättare i kroppen. Cirkulationen ökar, så även den mentala..



Vad tror du om det?? :)



massa kramar

2010-03-23 @ 13:41:32
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Christina

Ungefär samma funderingar som jag har, att det blir lugn och ro när man står i duschen och sedan är vatten energigivande också och när man slappnar av blir ju kontakten med både de transpersonella och det undermedvetna mer i harmoni.

Massa kramar tillbaka

2010-03-23 @ 16:44:31
URL: http://mammastina.blogg.se/
Postat av: Mia

Läser och läser kommentaren...vad ni är kloka...Kraaaam!!

2010-03-23 @ 16:57:55
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna.. tassar in..

Himmel Mia och du står i duschen och löser alla problem tycks det..jag däremot går på lååånga promenader och kommer på all världens lösningar då..

Så är det verkligen..men idag vräker regnet ner här och jag stannar inne tror jag..men man vet aldrig..kanske blir det en kvällspromenad..



Hoppas du blivit av med knoppvärken nu..annars får du ta en kopp kaffe..



Ha det gott och kram på sig....och du jag håller med Buddha..

2010-03-23 @ 17:12:48
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: SOFFIE SKUTTAR IN

mycket kloka ord du delar med dej idag,

Å tankarna i huvudet har jag med funderat på vart man får allt ifrån!

kram

2010-03-23 @ 17:35:25
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

I duschen blir man nog ganska avslappnad av vattnet och värmen. Och det är väl då man kan börja tänka när man slappnar av. Jag kan gå in i duschen när jag behöver gråta och det tycket jag hjälper mig att få stå där för sig själv och gråta. Kanske låter lite konstigt men jag vill gärna vara själv när jag gråter.

//Lena

2010-03-23 @ 19:29:36
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Carina

Dina stunder i duschen har jag vid diskbänken oftast, löser alla värdsliga problem när jag står där har jag kommit på :-)

Kram Carina

2010-03-24 @ 07:24:20
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: christina

Promenader är härligt man får sådan energi av det.

I dag blir det brödbak här hemma.

kram

2010-03-24 @ 13:14:27
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Margit

Hej Christina!!

Och tack för din hälsning!!!

Mycket fina Sankt Paular!! Underbart vacker färg också!! Låter passande till gardinerna du beskriver...at lilafärgerna "kommer igen"...

Trevligt också att få sätta upp nya gardiner för säsongen...

Kramen!!!

2010-03-24 @ 21:23:01
URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0