Sjukhusdag

Idag har jag varit med barnbarnet på sjukhuset

Han skulle testa sin nöt allergi men den har tydligen växt bort, han fick äta jordnötssmör först en droppe utblandat med vatten detta ökades på varje halvtimme så sista gången fick han en tesked med ren jordnötssmör. Vi var där i 6 timmar. Jag kan säga att jordnötssmör var ingen favorit hos honom han sa ALDRIG mer!!!







Mycket Kalle Anka blev det läst



Den här stora nallen var min kompis idag och kramgo var han ;))

Efter detta besök har det inte blivit något gjort, jag som har en del att göra eftersom jag bara har 2½ dag ledigt. Min energi tog liksom slut måste vara sjukhusmiljön som gjort de. Måste bara säga att det är en helt underbar personal på barnmottagningen.

Somnade på soffan och vaknade av att damen under mig skriker åt några barn som leker här utanför att dom inte får leka här, i lördags så skrek hon åt någon som satt i en bil och väntade på någon och som tutade två gånger. Fast jag satt på balkongen och hörde tutandet reflekterade jag inte speciellt på de förrän hon börja skrika.
Jag blir bara såååå trött på sådana människor och jag vet att jag kommer att få uppleva det flera gånger i sommar. Visst jag förstår att det är ryggsäcken hon bär på som gör hennes beteende och jag förstår och jag förstår men ibland så VILL jag bara inte förstå, så är det bara. Tyvär så går det inte att udvika att höra henne när hon sitter på balkongen och pratar antingen hon pratar i telefon eller har gäster, för hon pratar rejält högt. Jag skulle tro att halva kvarteret hör henne men jag får väl sätta in hörproppar kanske, fast då hör jag ju inte om telefon ringer, fåglarnas kvittrande, andra människors sorl. Jag vet i fjol då kunde jag drömma mig bort till utlandet nar jag satt på min balkong då både doft och ljud påminnde om de och de skulle vara synd att missa.
Så det är väl bara att bita ihop och LE f.. f.. jag är faktiskt bra på de nästan jämt ;))

Tankekorn

Var helt närvarande i det du väljer.
Ett splittrat rike kan inte stå emot olyckan.
En splittrad människa kan inte möta livet med värdighet.
Paulo Coelho


Kommentarer
Postat av: anki

oj, inte kul att vara på sjukhuset i så många timmar, inte undra på att energin gick ur dej..



be tanten vara lite tystare, borde gå att prata med henne,, fördel att bo i skogen ibland.. :-) inga problem med att höra fåglarna, ibland är dom för högljudda både natt och dag.. :)



ha en skön kväll..hm, du sover säkert nu... :-)

2010-06-09 @ 21:42:59
URL: http://engstromsfoto.sek
Postat av: Mia

Jaaa vännen...LE f..f.n!!! =))) Du är ju bara bäst!! Kram!!!!!!!!!!

2010-06-09 @ 22:11:47
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Men så bra att han tål jordnötter igen då..tänk ändå att det kan bli så..jag undrar just om jag kan hoppas på det..jag som just fått diagnosen..nötallergi..ja ja det är bara att gilla läget..



Usch för skrikande människor..

2010-06-09 @ 22:15:19
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

va skönt att allergin växt bort,kan sånt komma tillbaka?

Din granne verkar vara en instabil person som gapar å lever rövare sådär,det är ju hon som stör mest,

kloka ord ,

kram

2010-06-09 @ 22:51:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Så bra att allergin växt bort.

Din granne behöver ju faktiskt ingen telefon...hon kan ju bara öppna fönstret och prata...så hör ju alla.

Jobbigt med sådana människor.

Ha de

//Lena

2010-06-10 @ 20:39:17
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: margit

Va skönt för ditt barnbarn..att han inte reagerade på jordnötssmöret...

Massage är inte dumt...när jag var i Kreta så tog jag massage på badstranden...ryggmassage,,skönt...

Kramen vännen!!

2010-06-12 @ 22:06:04
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

God morgon!

Sex timmar!Inte dåligt måste jag säga att ni orkade...Huvudsaken är ju att allergin nu är borta.

Människan med det höga tonläget kanske hör dåligt?

Men köp du öronproppar för säkerhets skull....



Ha det!

2010-06-13 @ 07:58:37
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0