Oj oj oj

Här var det inte sig riktigt likt när jag loggade in.

Min ork och inspiration har varit lite låg både för bloggen och F B ett tag föresten jag kan säga att det varit så överhuvudtaget nu. Ibland blir det bara sååå tooomt inom mig.....
Det har ju inte blivit lättare att gå ut på datorn när datorn varit som riktigt riktigt seeeeg sirap, vilket gjort mig otroligt frustrerad. Var till en datorfirma för att kolla datorn fick rådet där att byta ut mitt F-security virus program och visps så blev datorn mycket snabbare. Sedan kan man ju fundera över snabb och snabb..... skrattar.....

Den här låten beskriver nog mig väldigt bra just nu
Sorgligt men så sant



Inser efter ett samtal med vår handledare på jobbet som är psykiatriker att jag förmodligen har varit och är ff kvar i utbrändhet från mitt tidigare jobb. Vi var båda överrens om att jag måst ta hand om mig själv på ett bättre sätt och börja tänka på mig själv betydligt mer än vad jag idag gör. Jag behöver verkligen fundera över hur jag kan göra det.
Jag hör mitt X:s, mina barn och min sonhustrus ord klinga
"Christina du är så bra på att hjälpa andra men du själv då"
Visst jag jobbar hela tiden med mig själv och har en mycket duktig vännina som brukar hjälpa mig när jag kör fast. Men jag har känt en längre tid att det är något jag inte kommer åt riktigt något jag flyr ifrån som sitter djupt i mitt inre som jag är rädd för att se och som får en oförklarlig sorg att bara välla upp i mitt inre med jämna mellanrum. Har nu under två dygn jobbat med detta och känner att jag börjar närma mig att se vad det är.

Tankekorn

Det finns en fara i att aldrig hitta vägen,
 det finns något vackert med att vandra den ändå.
                                       Melissa Horn
 


Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Mmmmm du det gäller att lyssna på sig själv oxå...att liksom bädda...för att må väl..jag är en fena på att göra det nu för tiden..tar mig den tid jag behöver liksom..och himmel man blir lätt lite ego..ha ha..det är gott med egentid..lite beroende blir man..med all rätt..så är det..



Jag hoppas du hittar rätt och finner lusten snart igen..jag ska peppa dig och bära dig..mmm jag kan t.ex..säga såhär..Christina..du fina du rara...du så klara .. underbara..visst ler du liiiite då?

Allt enligt..Anna Filipendula Rudbeckia af Himlens Gränd:)



2010-01-28 @ 14:34:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Du vet var jag är, var jag står, att jag orkar hålla...KRAAAAM!!!

2010-01-28 @ 20:34:23
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är genom krisens mörka trista ögon som man hittar nya insiktsgivande stigar och möter nytt hopp..



Du är på rätt väg. Du är precis där du ska vara, just här och nu i livet..



Jag älskar dig världens bästa C

<3

2010-01-29 @ 15:37:46
Postat av: soffie

fin låt!

ylar just nu till fullmånen å ska försöka sova,

Mycket bra tankekorn!

kram

2010-01-30 @ 02:00:04
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0