Bullar, bullar och åter b..........

Är man mormor/farmor så ska det ju vara



Hembakade bullar i frysen.............eller????
Så efter min prommenad jag gjorde idag så blev det bullbak

Så är någon sugen på en fika är det bara att komma över....... ;))

Jag undrar hur det skulle vara om jag kunde lära mig att de räcker att baka på en halv liter istället för en liter. Själv äter jag mycket sällan fika bröd jag bakat själv, vet inte varför men det är bara så 90 bullar räcker länge.
Ja,ja,ja det är jag de, skrattar.........



Bild från min prommenad idag en grå, snöig och blåsig sådan
trots bara ett par grader kallt så kändes de som om det var -20°

Tankekorn

När man väl har sett den
strålande lyckan i ansiktet hos
en person som är älskad, vet
man att människan inte kan ha
någon annan uppgift än att
väcka det ljuset i ansiktena hos
dem runt omkring henne. Mitt i
den djupaste vintern lärde jag
mig äntligen att det inom mig
låg en odödlig sommar.
                Albert Camus


Kommentarer
Postat av: Mia

Du är som jag...det går på ren rutin att baka bullar på en liter... =))

Härligt tankekorn, Christina...mmmm.... L

2010-01-24 @ 08:07:26
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0