Pussel

Livet är som ett pussel

Just nu lägger jag ett pussel där bit för bit faller på plats och jag förstår mina gamla betendemönster i en viss situation. Min rädsla, skam och skuld som jag burit på i många år och gjort att sorgen jag burit på bara har blivit starkare och starkare. Det känns så skönt att jag äntligen förstår varför jag gråtit så mycket och jag ser sambandet med sorgen gråten och kan relatera till utlösande händelser. Något har lättat i min kropp min läkeprocess har börjat, bara att förstå det sista halvårets händelser gör att det känns lättare i mig.
För mig är det nu att acceptera att jag vet att jag har den här erfarenheten men behöver inte vara den.
Valet är mitt hur jag hanterar situation och om jag vill komma ur den. Eftersom jag är som jag är så är mitt fasta beslut att lösa det helt och hållet och jag har kommit en bit på väg vilket känns oerhört bra.
Min längtan efter att känna djup inre frihet och kärlek är min starkaste drivkraft.

 


Tankekorn

All medvetnhet finn redan här.
All storhet som någonsin funnits
finn tillgänglig just nu.
Deras storhet är din storhet -
det är samma storhet. Den finns i dig.
Den är din innersta kärna.
Deras medvetenhet är din medvetenhet -
det är samma medvetenhet.
Den är din innersta kärna.
Brandon Bays

   


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Dina tankekorn ge kraft och styrka åt en sargad själ. Du har en trevlig blogg med mycket tänkvärt i. Ha en fortsatt bra tisdag, trots vinter och kyla.

2010-02-02 @ 13:55:21
Postat av: Anna ..dansar in

Ja..du det tar en himla massa år innan man förstår grejen med livet..att ta kommandot i sitt eget liv kan vara svårt..men nödvändigt..att ta farväl av känslor och det man har i ryggsäcken är ett måste ibland..det gäller att hitta rätt i djungeln bara..då kan livet vara härligt..underbart ljust och kärleksfullt..

2010-02-02 @ 15:46:16
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag bara leeer lite nu.... Kraaaam!!!!

2010-02-02 @ 16:41:28
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Soffie flyger iväg....

otroligt bra tankekorn,

Pusselbitarna faller på plats en efter en och du är så stark som gör det,

kram å hejhopp på en vecka imorrn åker jag till Gran Canaria

2010-02-02 @ 18:19:57
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vilka ord! Du verkar ha en gudagåva att kunna beskriva hur du tänker och känner. Min livscoach menade att jag måste välja hur jag vill gå vidare med min ryggsäck. Ska jag gräva vidare eller ska jag lämna det bakom mig och gå vidare. Jag tyckte att jag grävt färdigt, så jag har bestämt mig för att gå vidare. Kram och ha en bra dag!

2010-02-03 @ 06:49:26
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Lena

Titta gärna in hos mig så ska du få något.. :)

Om du har lust och orkar.

//Lena

2010-02-03 @ 17:00:46
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Mia

Springer in och kramar om dig en stund så här på morronen...Kram!!!!!

2010-02-04 @ 06:18:25
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0