Märkligt

Ja vad säger man

Ibland önskar jag att jag har riktiga författartalanger så jag kunde beskriva sånt som händer i mitt liv på ett målande och intressant sätt, men nu är jag inte det så.......;))

I dag på förmiddagen nej föresten jag ska börja med fredagen. På fredagen skulle jag på apoteket, jag gör mig klar och går iväg. Solen sken så jag gick lite halvkisade och njöt av de härliga vädret, när jag gått en bra bit med näsan upp mot solen tittade jag plötsligt ner på sidan av gångvägen och precis där min blick föll hade någon ritat ett hjärta, jag fylldes av känslan vackert och rent. Tänkte ta upp mobilen för att fota de men på något vis kändes det fel så jag forsatte min färd till apoteket. Jag handlar det jag ska och är på väg ut när jag kommer på att jag ska titta på en annan sak där så jag blir kvar några minuter extra där inne. När jag är på väg ut möter jag en vän som jag saknat och funderat lite över, jag hade inte mött den personen om jag gått ut direkt när jag hade handlat de jag var dit för. 
Nu till idag på förmiddagen funderade jag om jag skulle ringa en fd arbetskamrat och höra om vi skulle träffas över en fika, men gjorde det inte utan jag går ut och går stället. Tänkte gå åt ett håll men något drog mig åt ett annat håll så jag tänker att jag ska ta prommenadståket runt Vågen istället, när jag kommer till den avfarten blir det att jag går åt motsatt håll och till Mobackes istället. Där inne funderar jag på om jag ska ta en kaffe och en semla inne på lilla k men väl där inne så kändes inte det ok så jag går ut och fortsätter att gå. Tänker mig och börjar gå en väg jag brukar gå, men när jag kommer till en avtagsväg som är vägen som jag gick till skolan när jag gick i låg och mellanstadiet så tar jag av och går den istället för att gå där jag brukar gå. Jag går där och filosoferar hur det såg ut förr och vilka som bodde i husen då. När jag går där och filosoferar dyker plötsligt upp en person på andra sidan vägen som kom mot mig. Gissa vem det var jo min arbetskamrat som jag funderat på att ringa på förmiddagen, det märkliga är att hon brukade inte heller gå den här vägen vi möttes på. Vi står och pratar om hur märkligt vi tyckte det var och jag berättade om fredagen och gårdagens film och dess budskap, samtidigt sparkarde jag på en snö klump med ena foten och när jag tittar ner så ser jag det här 



Och gissa om vi båda blev förvånade...........
Då bestämde vi att jag vänder om så går vi till lilla k dricker kaffe pratar och äter en semla!!!!
Kunde ju inte annat göra efter detta, och då fick jag sällskap till fikat vi hade en trevlig eftermiddag i alla fall.

Tankekorn

För att finna skatten måste du följa tecknen.
Gud har beskrivit den stig på jorden
som varje människa har att följa.
Det är bra att läsa vad han har skrivit för dig.
               Paulo Coelho
     


Kommentarer
Postat av: Carina

Det var meningen att ni skulle träffas och prata alltså, ni "slapp" inte undan den här gångem, mysigt! Alltså det är nå´t med dig och hjärtan, du hittar dem ju överallt på dig väg :-)

Kram Carina

2010-02-17 @ 08:01:28
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja just den restaurangen är det, stadsdelen heter nedre Brynäs. Den har funnits massor med år men jag kan inte minnas att jag varit där någon gång.

Men vi testar en annan gång istället :-)

Blir lätt så att man bara besöker de ställen som ligger här på söder men det gäller att ta sig i kragen bara!

Kram kram!

2010-02-17 @ 09:21:00
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Bara så du vet...2 GULD!

Nu ska jag sussa för ikväll gäller det igen!



Kramen

2010-02-17 @ 09:40:26
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Mia

Men Christina! Nog är det märkligt hur livet kan te sig...det är nån mening med allt, mmmmm....Kram!!

2010-02-17 @ 16:20:41
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie tassar in

kloka ord ,

Å va fint hjärta du såg på din vandring,

ha en toppenkväll

2010-02-17 @ 18:57:14
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Det var ju lite märkligt att du stötte på henne när du var ute. Kul

//Lena

2010-02-17 @ 19:28:33
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Mija

Det var nog bara meningen :)

2010-02-18 @ 06:05:05
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: lolla

ja ibland blir man helt chockad av det som händer....Jag tror det är sådär förutbestämt faktiskt..

Det gäller bara att man stannar upp och reflekterar över just sånahär saker.kul och spännande tycker jag....Typ "ödet"

kram lolla

2010-02-18 @ 10:16:53
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Hej!



vilken intressant berättelse.



Ha en bra dag // Anna-Carin

2010-02-18 @ 15:41:29
Postat av: Ulla

Jag ryser av din berättelse och den är visst målande beskrivet. Jag är en av många som tror på ödet och det var visst meningen att du och din kollega skulle ses just denna dagen. Ha en skön söndag!

2010-02-21 @ 07:03:00
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0