Förra fredagen

Förra fredagen började jag på ett inlägg hit till bloggen.

Men vad händer min dator fungerar inte som den ska så det var bara att lägga ner när jag nästan var färdig.
Telefonen fungerar inte fortfarande och inte datorn om jag använder de trådlösa men kopplar jag i en sladd till den nya rotern som jag fått så fungerar den hyfsat. Till veckan ska Telia skicka hit en teckniker för att kolla allt.

Nu ett nytt försök

Förra fredagen blev det ingen konsert med Jill Jonsson inställt p g a sjukdom och nästa gång hon kommer så är jag i Stockholm på kurs och sonen ute på jobb plus att det är hans 30 års dag. Herregud vad gammal jag måste vara eftersom jag har en son på 30 förresten dottern är ju 36 hon också. Meeeen jag känner mig inte gammal och sinnet är ungt hahahaha..........

När jag var i Gävle så var jag Mija och barnen Hedvigs trädgård ett ställe jag verkligen tyckte var mysigt.
påminner mycket om Mobackes och Lilla k här i Bollnäs som jag älskar att besöka lite då och då.



Det här var det första vi mötte när vi klev innanför dörren



Broccolisoppa med massor av fräscha grönsaker och bönor till hembakat bröd var det förståss
Mmmmm så gott!!



En huskatt hade de också



Den här underbara lilla asken med små goda minttabletter i fick jag när jag kom till Gävle
Blev bara så varm i hjärtat.

Idag har jag fått tyget till Balklänningen jag ska sy och om någon timme så kommer min väninna Anette från Stockholm på besök. Så då blir det mycket prat och skratt, brukar bli så när vi träffas.

Jag jobbar ganska mycket nu och kommer att gå inpå ett schema framöver som är heltid, det ska bli skönt för då går det lättare att planera om man behöver det. Idag är jag inte så mycket för att planera en massa utan tar dagen mest som den kommer, men ibland så behövs det.

Så bra som jag mår nu vet jag aldrig att jag mått tidigare, känner mig ännu mer landad i mig själv är trygg och har tillit, jag landat ordentligt i min innersta kärna och jag kan vara där hela tiden. Visst jag har nog sagt att jag mått väldigt bra många gånger men nu är det på ett anorlunda sätt. Jag har många gånger varit i stormar och riktigt kaotiska situationer framförallt i jobbet och stått i det och rett ut. Skulle jag hamna i en sådan situation nu så vet jag att min känsla i situationen skulle vara annorlunda och då skulle lösnignarna också bara bli ännu bättre.

Härom natten drömde jag att jag fick en tallrik med


Härligt va!!!!

Tankekorn

Ett beslut är endast en början på någonting.
När man fattar ett beslut kliver man ned i en strid stöm
som för en vidare till platser man inte kunde drömma om
den dag man tog beslutet.
Paulo Coelho


Kommentarer
Postat av: Anna...smyger in

Mmmmm Mobackens har jag förstått ska vara nåt alldeles extra..Mia snackar om det...jag är ju lite galet glad i sådana ställen..får väl göra ett besök där när jag åker förbi :)



Så trevligt med besök..då kan jag tro att det blev mycket snack o fniss..



En tallrik med hjärtan..oj..så nice..

2010-04-17 @ 14:34:07
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mija

Vi saknar dig! <3

Kom snart igen..

2010-04-17 @ 18:04:25
Postat av: Lena

Ha en fortsatt skön avslutning på helgen.

//Lena

2010-04-18 @ 15:17:04
URL: http://bloggissoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0