Vacker sång

Var på Trädgårdensdag på söndagen

Åt söndagsbuffe på Lilla k:s trädgårdscafe
vi som åt där fick höra sån av bl a Rosie en fd arbetskamrat till mig
 Hon har guld i strupen kan jag säga


Vacker miljö åt med goa vänner och en vackert sjungen Gabriellas sång,
hur tror ni det blev för mig då? Tårar naturligtvis.

Jag har bestämt mig för att försöka gå ner kilona som jag gått upp på grund av problem med sköldkötteln.
Min metod är att äta allt men bara äta när jag är hungrig, skilja på känslomässig hunger och äkta hungerskänslor, äta sakta och njuta av varje tugga samt sluta äta vid första tendens av mättnadskänsla. Det har fungerat fast fort går det inte men jag har gått 2 kg, vilket gjorde mig väldigt glad i morse. Mitt nästa steg blir också att sätta igång att motionera ordentligt så fort jag blivit riktigt bra i ischiasen.

I söndags var jag på buggkursen fast jag hade ont, VA KUL DET VAR!!!! Men det var inte så roligt på måndagen kan jag säga men jag har bestämt mig att det här SKA jag göra, kurerar mig nu under veckan och är noga med att göra övningen som kiropraktorn sagt åt mig att göra. Det brukar vara brist på män på buggkurserna men den här gången var det nästan lika många så det var kul tycker jag, för då får ju vi kvinnor träna mycket också.

Tankekorn

Man måste alltid veta när ett skede når sitt slut.
Sluta cirklar, stänga dörrar, avsluta kapitel
- vi kan kalla det vad vi vill,
bara vi lägger det som är slut bakom oss.
Man kan inte vända tillbaka och få allt att bli som förut.
Paulo Coelho


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin bild på Rosie...hon blir säkert glad för lite reklam här ;)Gabriellas sång...förstår att det var vackert.

Mysig söndag du hade, själv var jag i svampskogen då.

2009-09-15 @ 21:29:19
Postat av: Anonym

Smittsamt det där med adressen tror jag ;))

2009-09-15 @ 21:30:37
Postat av: Anonym

Nääh, den vill inte fastna tror jag

/ Goldiesmatte

2009-09-15 @ 21:31:37
Postat av: Carina

Gabriellas sång som är himla fin, även jag blir blöt i ögat när jag hör den!

Kram Carina

2009-09-15 @ 21:41:16
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag brukar alltid gå och små äta när jag har det tråkigt. Dumt va?? Men jag försöker skärpa mig med att låta bli sötsakerna. Det fungerar ibland.

Ett stort glas vatten brukar dämpa hungerkänslan för mig. Det värsta är att man blir så kissnödig av att dricka vatten.

//Lena

2009-09-15 @ 21:44:42
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Christina

Skulle också vilja gå på buggkurs. Jag jobbar också med kilona, men just nu har jag ingen kraft till det utan försöker fokusera på att hålla vikten. Men lycka till och jobba på bara.

Kram

2009-09-15 @ 21:45:00
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Mia

Älskar den sången....lyssnar ofta på den...(visst var hon med i Bollnäskören?)

Underbart fint tankekorn idag också L

Men mindre bra med ischiasen, eller hur det stavas...Extrastor kram för det...

2009-09-15 @ 22:12:21
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Underbart med sångförmågor som inte är så där direktkända och att de får komma fram så här i rampljuset.. Gabriellas sång är ju en verklig tårsnyftarlåt och har man då sett filmen Så som i himlen så är det dubbelsnyft;-)

Nu har jag läst o läst dina inlägg här och du är en flitig bloggerska som borde få diplom för alla dina vackra citerade ord här:-))

Kramiz

2009-09-16 @ 09:40:08
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas du går ner de kilona du vill bli av med,

Å va trevligt ni har haft det på Trädgårdens dag,

Kunde man även handla nåt där?

Ha en underbar onsdag

2009-09-16 @ 13:33:39
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0