Tack!!!

Tack alla underbara bloggare för ert stöd!!!



Det här hjärtat var mellan mina fötter när jag var och tittade på ett nytapetserat rum.

Själv hamnade jag i någon sorts handlingförlamning tills igår efter de att jag pratat med A-kassan. Men jag har skrivit och skickat in de papper jag behövde göra. Igår gick jag till banken för höra om det finns något sätt att lösa det här med banklånen under tiden jag är i den här sitsen. Fick veta att jag har en försäkring om man hamnar i en sån här situation, så dit har jag ringt idag för att få papper att fylla  och skicka in, papper, papper, pa.............. När bankkvinnan berättade att jag hade den så kom jag ihåg att den informationen fick jag när jag fick lånen men det har varit helt borta. Bankkvinnan sa att hon trodde att det var många som missade det eftersom man får så mycket information och mycket papper som ska skrivas på när man lånar pengar. Så nu hoppas jag att jag får det beviljat.

Trots den process som jag nu går igenom har jag en tillit att allt kommer att lösa sig på bästa sätt för mig.
Jag är fast besluten att föra processen så långt det är nödvändigt

Undrar vad jag ska lära mig av det här???
Men det får jag veta när det är över och jag har klar skärpa att titta tillbaka.
Jag kanske ska in på någon helt ny väg i livet?
Jag kanske behöver bryta några gamla mönster?
Jag kanske behöver tänka om vad gäller min yrkesroll?
Jag kanske behöver tänka om när det gäller pengar och det materilla värdena i livet.

Just nu har jag ingen aning om vad det handlar om, det ju vara något helt annat som jag absolut inte kan tänka mig just nu. Den universella planen finns väl där någonstans.

Igår bestämde jag mig också för att göra en insats på kvinnojouren, något jag tänkt på länge. Så jag anmälde mig till en utbildning som de ska ha. Jag har ju jobbat några år på familjebehandlingshem, behandlingshem för ungdomar och som samtalsterapeut, så förhoppningsvis kan jag göra bra insats där.

Tankekorn

Det jag tidigare gladde mig åt
har vissnat och dött
Men se, det finns fräsch grönska,
som sveper in landskapet....
den späda början
till ett nytt och bättre liv.
                          Pam Brown
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Det blir en hel del papper som ska fyllas i förstår jag. Men vi får väl hoppas att allt besvär leder till något positivt.

//Lena

2009-09-25 @ 21:33:27
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Maria

Ditt inlägg andas tillförsikt och framtidstro. Keep going!!

Tack för kommentaren om mina kort. Jag brukar göra kort när jag känner för det, men just nu har jag samlat på mig ganska många som jag ska sälja på en utställning/försäljning jag ska ha tillsammans med tre väninnor som målar och gör smycken i silver och pärlor.



KraM

2009-09-25 @ 22:11:55
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Carina

det är just precis det jag gör nu Stina,

letar nya stigar i livet, nytt arbete

är en av dem. Jag måste våga känner jag,

har inget att förlora.

Men du kanske har ett val, du kanske kan få jobb inom det du jobbar med vilket jag inte kunde,

stort överflöd på barnskötare!

Kram Carina

2009-09-25 @ 22:36:25
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Christina

Kära du, vad jobbigt med alla dessa papper. Jag hatar att fylla i allt vad papper heter och som du så vet man inte vad man har för försäkringar. Tycker det är härligt att du kan vara så positiv.

Kram

2009-09-26 @ 12:39:25
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: soffie

kloka tankekorn!

men guuu va bra att du orkar processa,håller alla tummarna att du vinner detta ,

Kram till dej

2009-09-26 @ 21:22:04
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: kats

Känns lite ljusare nu.. trots massor med jobb kvar.. men jag tror på en vändning... det måste bara bli så.



kramar om

2009-09-27 @ 00:26:04
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: marie

ja du, hur ska man kunna hålla reda på allt man har rätt till...

men det löser sej nog till det bästa för dej, håller tummarna.

2009-09-27 @ 17:24:17
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag är imponerad över vilken positiv inställning du verkar känna trots allt som hänt dig. Det kallar jag styrka!!! Kramen

2009-09-27 @ 20:49:35
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Mia

Du är underbar, härlig....och när dagen kommer för utvärderingen så ser du allt klart... Kraaam!!!

2009-09-28 @ 11:49:04
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0