Ont!!!!

Ont i ryggen

Jag var till en kiropraktor i måndags, och han gjorde illa mig såååååå in i h...... Tyckte att jag hade mer ont när jag gick därifrån än då jag kom dit. När jag skulle gå därifrån sa jag till honom nu kanske jag kan börja att gå ut och gå igen då, han tittade på mig och sa - Max 15 minuter de två kommande dagarna därefter får du gå max 15 minuter 2ggr om dagen och du behöver komma tillbaka på måndag.
Så igår skulle jag till Jysk en vända men passade på att gå till Rusta och Elgiganten också för de ligger ju grannar, men det skulle jag inte gjort. När jag kom hem hade jag så in i bängen ont och har så haft halva natten, så idag får det bli en stilla dag. En läsdag kanske eller sy gardinerna som jag skulle gjort så länge, det ger sig väl.


Man kanske skulle pröva att ta sig fram på det här viset istället ;))
zwani.com myspace graphic comments
Graphics for Animated Comments

Angående Svininfluensan

I går kväll hamnade jag av en slump på programmet Debatt, där pratade de om svininfluensan och vaccination. Intressant måste jag säga, själv har jag väl tänkt att det kanske är bäst att vaccinera mig, men efter programmet vet jag inte om tänker så längre. Det var både forskare, läkare, proffessorer och folk från socialstyrelsen där, vad jag kan säga att de inte var riktigt eniga. Två killar, syskon, var där för de hade haft svininfluensan och berättade att de inte varit värre än en vanlig influensa. 
Vad jag reagerar mest på är att en massvaccination inte kan komma igång förrän i slutet av oktober eller var det november, sent var det i alla fall och två sprutor behövs med några veckors mellanrum. OBS! för riskgrupper tidigare. Detta pga att alla studier inte var klara än, då undrar jag hur tänker dom????? Som jag förstår så ska influensan vara i full gång då. När detta kom på tal sa de lärda att OM det kommer en andra omgång så är man ju skyddad då i alla fall. Så hade det diskuterats om fågelinfluensan också men då blev det aldrig någon andra omgång, så vad ska man tro??? 

Tankekorn

Av kärlekens beröring
blir var och en poet.....
                       Platon


Kommentarer
Postat av: Carina

Jag gillar att pyssla...men matlagning är inte lika kul, fast jag önska jag tyckte det. Hemmagjord nyponsoppa låter underbart....finns väl recept att följa kan jag tänka ;/

Ryggar är inte kul att ha ont i...I now :/

Sitta och sy är inte att rekomendera min vän.

Ligga eller röra sig försiktigt är mitt recept på det

2009-09-02 @ 21:43:06
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina

Stefan var till en kiropraktiker här i Gävle som var grymt bra, 20 minuter och 500:- så var han bra igen! Näää ge 17 i att sy gardiner, de ggr jag gör det får jag alltid ont men kanske mest i axlarna när jag tänker efter!

Nope, här blir ingen spruta för min del, såg också debatt igår men tänkte i de banorna redan före programmet faktiskt!

Kram och krya på dig, Carina

2009-09-02 @ 22:12:33
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Christina

Jag hoppas verkligen du blir bra i din rygg. Ta det försiktigt och lyd doktorn.

Jag har också funderat på att vacinera mig eftersom jag ska tll Thailand och där är den visst mycket utsprid, men jag är inte säker.

Kram

2009-09-02 @ 22:26:20
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Lena

Hoppas du blir bättre i din rygg. Själv har jag just nu en öm nacke, inte så skönt det heller. Men man är ju inte någon 20 åring längre.

//Lena

2009-09-04 @ 23:33:43
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej vännen! Jag är snuvig idag, så det är nog svininfluensan..eller...Nää, jag tror att den här influensan är en sån som är vanligt förekommande, varje år...men folk är bara sååå rädda...

Kram!!

2009-09-05 @ 18:24:54
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0