Lördag

Lördag IGEN!

Sjutton också vad veckorna går fort, snart är min ledighet slut vill inte , vill inte..........

Idag har jag köp målarfär till fondväggen i köket och målat den. Hade dottern med mig så vi åkte på Lilla'k och fikade efter de att vi köpt färg, fikat gott som vanligt, Malin åt blomkålssoppa som var suveränt god.

Sedan blev det en rajd på stan för mig, köpte kjolen som jag tittat på så länge den var dyr hade kunnat sy den för en hundralapp själv, men lusten finns inte för det. Förresten det blev två stycken en svart och en svart/vit rutig. Den svart/vit rutiga har länge funderat på så det var bara tur att den fanns kvar, men nu är den min.  
Hade fått sms från Lindex tidigare i veckan att man fick 30% på allt vid ett samlat köp. Så det blev 2 tröjor, en bh och 3 par strumpor, förresten fattar inte att det alltid försvinner en strumpa, är det tvättmaskinerna som äter dem? Om så är fallet hoppas jag att det blir bättre nu för vi har fått helt nya maskiner är i huset.


Appropå Lindex så stötte jag på en riktig surpuppa som expedit, en tjej jag aldrig sett där förut. Jag vet inte om det var hennes lön jag nallade på när jag frågade om det var 30% på allt det jag köpt. Hon säger sorkigt och surt
- Har du rabattkupong då,
jag svar att jag fått ett sms om detta,
 -då måste jag se det, säger hon på ett sätt som om inte tror att jag har det med mig.
javisst ,sa jag jag har det med mig naturligtvis och plockar fram min mobil för att visa henne.
Hon tittar lite snabbt och säger - radera meddelandet nu.
Tänkte när jag gick därifrån "lilla vän du är nog på fel plats du" visst har man rätt att ha dåliga dagar men, men..........

Tankekorn

När vi önskar oss något
måste vi vara klara över att vi löper en risk
Men det är ju just det
som gör livet intressant
Paulo Coelho, Pilgrimsresan

Kommentarer
Postat av: Mija

Åh, den svart-vita ser ju superfin ut. Ska nog bege mig ner till Lindex jag tror jag.. ler finurligt



KRAM på dig från Mija och Ida

2009-03-01 @ 11:02:31
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Christina

Snygga kjolar, jag handlar det mesta av mina kläder på lindex.

Christina

2009-03-01 @ 18:44:35
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: kats

Men vilken surpuppa... men du fyndade fina kläder... snyggt....:o)

ha en bra måndag

2009-03-02 @ 07:37:09
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Carina

Trist när man blir bemött så av en expedit,

fel yrke el dålig dag!

Hur som haver så är bägge kjolarna jättefina,

den svarta skulle jag behöva!

Kram Carina

2009-03-02 @ 21:36:49
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0