Fick besök idag

Ibland är det bra att jobba mycket

I dag när jag sitter och äter mat ringer det på min dörr, jag öppnar och en kvinna som jag mötte i källaren alldeles i början jag bodde här stod utanför. Hon ville sälja lotter, jag köpte naturligtvis. Men hon talade om att hon satt i val beredningen i bostadsrättsföreningen vi bor i och att hon varit och sökt mig flera gånger innan årsmötet. Anledningen var att de ville att jag skulle vara med i styrelsen. Tur att jag inte var hemma tänkte jag i mitt stilla sinne, men jag sa det inte.  Det räcker med de styrelseuppdag jag redan har, ordförande i en Röda Kors krets och styrelseledamot i bouleklubb vilket jag sa till henne och får till svar - Oh vad bra då är du ju en förenings människa, det ska jag komma ihåg till nästa år. Kan säga att det var inte svaret jag räknat med att få, jag min idiot trodde att hon skulle förstå att att jag hade fullt upp ändå. Fast det kan ju se annorlundaut nästa år ;)) Jag vet att jag ibland har svårt att säga ifrån ibland och hade hon kommit en sån dag så vet jag inte om jag kunnat säga emot, när jag har för mycket omkring mig händer det ibland att jag svarar först och tänker sedan.
Just nu passar det verkligen inte mig med mer uppdrag för jag måste helt enkelt ta igen mig efter ett tufft år med alldeles för mycket jobb, helrenovering av lägh och ett ordförandeskap som krävt mycket.
Det jag behöver nu är att kunna träffa mina barn och deras familjer mer, måna om mig själv genom att göra saker jag verkligen tycker om och är roligt. Leva efter det som står i min hearder "Lev ditt liv, låt dig inte levas ditt liv". Jag vet att jag sagt det förr





Sommar och vinterbild på samma motiv


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej! Men vilka vackra bilder, båda två på sitt sätt.

Visst är det svårt att sätta gränser, jag försöker träna på det hela tiden. Men det är svårt att gränser till de man tycker om tycker jag.



Ta tid att umgås med familjen det är viktigt och man tankar på att umgås med människor som man bara kan vara sitt jag.



Kramar om dig

2009-06-04 @ 07:54:17
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Mija

Bra att du lyssnar på dig själv.. Det är nog bland det svåraste ibland, att lyssna på sin inre röst.. Den säger ju inte alltid det man vill höra.



ler



Du vet att du alltid är välkommen hit!

Alltid efterlängtad!

(..bara jag får städa först..)



skrattar

2009-06-04 @ 09:10:03
Postat av: Christina

Hej

Visst är det roligt att vara aktiv, men man måste också få stanna upp och bara vara.

Ha en bra dag

2009-06-04 @ 12:55:15
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Lena

Bra att säga ifrån om man känner att det inte skulle fungera. Man kan ju inte vara delaktig i för mycket. Ett eget privatliv att kunna få leva sitt liv :) behöver vi alla.

//Lena

2009-06-04 @ 19:38:38
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Nu ska du ta det lugnt! Härliga bilder, det är inte sååå länge sen det var snö! L

2009-06-04 @ 21:32:45
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: margit

Underbar Blogg du har! Vilka vackra bilder. jag har tittat lite runt på dem! Underbart!!! Ja tänk vad det kan se annorlunda ut: vinter och sommar...

2009-06-30 @ 21:26:31
URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0