Sista dagen på jobbet med eleverna

Ja då har jag gjort mitt sista arbetspass med eleverna.

Så det blev mycket tårar idag när jag skulle gå hem från jobbet, kommer att sakna eleverna men känner att jag är färdig med jobbet i övrigt. Nu ska jag ta det lungt några dagar eller lungt och lungt jag har bestämt mig för att börja med att städa lägenheten ordentligt. Det har blivit lite slarvigt städat här hemma för jag har inte riktigt haft orken när jag kommit hem från jobbet och jag har ju jobbat aldeles för mycket också. Visst jag har ju hållit efter något så när men ibland måste man göra det lite grundligare samt putsa fönster och byta gardiner också. Jag har ju sytt nya gardiner till alla fönster så det ska bli roligt att sätta upp dem.

I onsdags var jag och gjorde en inre resa för att försöka komma tillrätta med en ensamhetskänsla som jag burit på så länge jag kan minnas. Har försökt göra det tidigare men inte kommit åt den riktigt men nu var tiden mogen. Jag blev riktigt däckad efteråt så det var bara ett åka hem och lägga sig. Nu ett par dagar efter den inre resan så känns det som att mitt inre lungn har djupnat, men det brukar ta någon vecka innan det har satt sig i hela kroppen. Men jag är ju van ;))

Det spelar ingen roll hur mycket det regnar eller har regnat här så känns det som att solen finns inne i mig i alla fall.

Tankekorn

I det ögonblick som vi väljer att
börja älska, går vi mot frihet.
Bell Hooks

Kommentarer
Postat av: Mija

Har du sett? Vi har använt oss av exakt samma hjärta, med bara några minuters mellanrum... Lustigt va?! ;)



Varma energifyllda kramar

2009-07-24 @ 21:22:54
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: kats

å, så skulle jag önska att jag var... har i och för sig inte så mkt grejer men ändå... :o)



Inre resa,.. det skulle man nog behöva lite till mans.

Svårt bara att ge sig själv den tiden.



må gott

2009-07-24 @ 22:07:08
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Ulla mitt i semestern

Det där med inre resor... det borde fler anamma. Det är jobbigt, men gud så nyttigt för själen. Hoppas du fått tillbaka lite av din ork nu så att du orkar ordna med städning och nya gardiner.

2009-07-25 @ 07:51:59
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Nadja

Du har en superfin blogg! =)

2009-07-25 @ 15:54:28
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0