Tankar i regnet

I fjol till jul flyttade jag in i min nya insats lägenhet.

I trappuppgången där jag bor bodde då två familjer och resten var ensamstående, nu helt plötsligt bor det bara ensamstående i denna trappuppgång. De som var familjer eller par där har den ena parten flyttat, visst det är ju inte ovanligt med skilsmässor men idag när jag kom på det kändes det lite märkligt att alla i denna trappuppgång är singlar.
En annan tanke jag har haft när jag suttit på min balkong vid flera tillfällen i sommar. Huset som står mittemot där jag har min balkongen bor det många invandrare och när jag satt på balkongen när det va så varmt ute kändes det ibland som om jag var i utlandet. Dels doftade det så och jag hörde invandrarbaren leka och prata på sitt språk och även vuxna som pratade och skrattade. Då tänkte jag att jag behöver nog inte åka iväg till utlandet  för det kände som om jag var där redan ;)), men längtar iväg ändå. Men det är i alla fall ganska farsinerande.



Idag har jag bakat tekakor till Röda Korset nästan 200 st,
och i morgon blir det en färd till Sundsvall och Birsta.

Inget tankekorn idag för mitt huvud värker så nu får det bli sängen.

Kommentarer
Postat av: kats

Gabriellas sång är bland det vackraste jag vet... men vill inte höra den för jag bara gråter...floder.



ha det bra

2009-07-16 @ 23:00:06
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

wow va du är bra som bakat så mycket till RK,

å va härlig bild,

2009-07-17 @ 00:45:48
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0