Nytt år med nya möjligheter

På nyårsafton satt Malin och jag på Mobackes och fikade.
Vi tyckte att det var ett bra ställe att fika på årets sista dag, vi båda älskar fiket där nämligen. De har gott fräscht bröd och smörgåsar och god mat finns också där. Hur som hels när vi satt oss vid bordet så får jag en sån härlig känsla i hela kroppen,  2009 kommer att bli ett bra år, känslan var så stark att jag var tvungen att tala om den för Malin. På kvällen skulle jag fira in det nya året med min arbetskamrat Siv och vi sitter och pratar och jag berättar om känslan jag hade. Hon berättar då att hon pratat med en annan väninna och hon berättat att hon haft en liknande känsla som jag. Senare på kvällen får jag ett sms från min sons sambo Mija i detta står bl a "Gott Nytt år önskar vi DIG. 2009 blir ett bra år, det känner jag på mig". Trots att finanskris och alla som spår dåliga tider så har jag och fler med mig samma känsla som jag, de tycker jag är spännande.

Jag måste erkänna att förra året har det mest varit jobb någon fritid har det knappt varit tal om. De sista månaderna var det jobb och reparationer av lägenhet som tog all min tid. Det känns som om jag sprungit eller flytt ifrån mig själv på något vis.
 En sak som var positiv var när jag var med mitt barnbarn  till Montenegro, det var absolut det bästa på hela året. Jag hoppas verkligen att vi får chansen att göra om detta men till något annat land.

 

En stark upplevelse jag hade i morse, knappt vaken och mycket trött kliver jag upp för ett toalettbesök och när jag sitter där får jag en stark känsla av att det regnar guldhjärtan över mig. Det var en sån härlig känsla att jag nätt och jämt ville gå därifrån. Liknande har hänt mig förut vid flera tillfällen men då är det som ett stjärn glimmer för min inre syn, då har jag alltid fått en större summa pengar några dagar efter. Så undrar vad detta betyder????? Spännande.

Tankekorn

Ödmjukhet inför livet är en
förutsättning för att kunna växa
och nå vidare perspektiv
och djupare kunskap.

Detta tankekorn vet jag inte var jag hittat hade det på en liten lapp jag skrivit 




Kommentarer
Postat av: kats

wow, precis samma känsla hade jag... det blir ett bra år ...



ha det så bra

2009-01-05 @ 08:33:35
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: kats

glömde säga...

fika på mobackes är en upplevelse:)

2009-01-05 @ 08:34:19
URL: http://kats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0