Nu har det hänt igen!

I dag när jag kom tillbaka för att hämta min telefon på jobbet,
låg det här hjärtat plötsligt framför mina fötter ute på trappan när jag var på väg in.




så här stort var det också.

Så nu har jag ett till hjärta till tavlorna jag tänker göra av mina hjärtan som bara funnits framför mig där jag gått. men alla kan jag ju inte rama in för vissa har naturen skapat så att de inte gått att ta med sig.
Det konstiga är att jag blir lika förvånad och farsinerad varje gång det händer. Jag borde ju vara van nu, men icke.

Undrar varför man inte kan hålla tungan rätt i munnen ibland. Det händer mig mycket sällan att jag säger saker som jag sedan ångrar att jag sagt, men idag har jag gjort det! Jag fattar inte hur jag kunde häva ur mig något så dumt. Det här hände i morse när jag var trött och irriterad på en situation, det är absolut ingen ursäkt tycker jag. Får ont i magen bara jag tänker på det.

Tankekorn

När vi älskar och är älskade
har vi inget behov av att förstå det som sker,
för allting sker inom oss.
                          Paulo Coelho


Kommentarer
Postat av: kats

tror heller inte att det händer i första taget .... men om du mår dåligt.. be om ursäkt...

Men det är ju heller inte säkert att mottagaren tog illa vid sig... eller hur?

2009-01-28 @ 21:11:46
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: mg

Ja, tyvärr är det så att sånt händer. Det är inte ofta, men ibland. Men ofta så har den man hävt ur sig något till också haft såna dagar och förstår. vi är ju "bara" människor.

Hoppas att din dag blir givande.:)

2009-01-29 @ 09:38:49
URL: http://mariagustafsson.blogg.se/
Postat av: Marianne

Ja, ibland skulle man vilja bita sig i tungan. Och som dom andra som kommenterat skriver så kan det hända oss alla, och kanske har inte mottagaren tagit det lika illa som du tror.

2009-02-02 @ 14:09:01
URL: http://marianneekwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0