Tacksamhet

Funderat mycket de senaste dagarna

På vad mycket jag har och vara tacksam för jag vet att jag gjot det många gåner förr, något jag nu upptäckt är att för varje gång blir tacksamhetskänslan bara starkare och starkare.

Solen skiner på mina fönster och jag inser att de behöver putsas, hade tänkt vänta med och storstäda tills det är färdigt i köket, men nu när jag sitter och tittar så vet i sjutton om jag inte måste putsa för stren i rummet i alla fall. Den vårsolen, den vårsolen!

Tappade en flaska vatten på hemtelefonen idag, nedrigt onödigt kan jag säga. Så nu fungerar den inte har lagt den på elementet för att torka. Jag har tappat den i vattnen förut men då tappade jag den i diskhon och då tog det några dagar innan den fungerade igen. Får se hur det blir den här gången.

Just nu ser jag fram mot en ledig helg och nästa vecka blir det inget kvälls och nattjobb för våra elever är hemma på sportlov. Men vi har utbildning måndag och tisdag på ett nytt dataprogram för journalskrivning och vrig dokumentation.


Hittade den här i vår dagstidnig en dag så det får bli en dikt istället för tankekorn idag

En gång i drömmen
skymtade bilden föbi
av den jag älskar.
Sedan den gången går jag
alltid hoppfull till vila.
Ono No Komachi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0