LEEEEEEDIG!!!!!!!!!!!!!

Jisses hur blev det nu, ledig från torsdag morgon till måndag eftermiddag!!!!!



Vilken lyx att få vara ledig så många dagar i rad, guuuud såååå härligt!!!! Det är bara att njuta.
Idag har jag bakat bullar som skulle gjort för länge sedan, inte för att jag äter själv men det är bra att ha när jag får främmande. Det har jag mer av sedan jag flyttade. Men jag skickade 2 påsar till sonen och hans familj också för Dennis åkte dit i kväll.

I dag träffade jag en kvinna som är en så OTROLIGT negativ person, det är bara så tragiskt med människor som är så negativ. Det tar mycket energi av andra och det visar sig oftast i att man blir mycket trött när man är tillsammans med  sådana här personer. När jag ser att andra påverkas av den här personens negativitet då blir jag riktigt ledsen och det blev jag idag, kände mig helt uppgiven måste jag erkänna, alltså lyckades hon att få mig ur balans också. Jag kan säga att det är ovanligt att jag påverkas av negativa människor. De gånger jag träffat henne tidigare har jag aldrig påverkats av hennes negativitet men i dag blev det bara för mycket, kände bara nu orkar jag inte mer.
Egentligen är det synd om henne för hon far mest illa själv, jag förstår ju att hon inte mår bra.
 Det är mycket svårare att vända en negativ person att bli positiv än att vända en positiv person att bli negativ. Visst är det märkligt, men så är det.

Tankekorn

Hur mycket längre tänker du låta
din energi sova'? Hur mycket länge
tänker du förbli okunnig om din 
egen enorma kapacitet?
               Bhagwan Shree Rajneesh 

 

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja usch sådana energitjuvar finns det lite över allt :/

Från det ena till det andra jobbar du ibland med R som var med i körslaget ?

Vet att hon jobbat med ungdomar lite extra och varit sommarvik. på mitt jobb också.

2009-02-06 @ 23:14:59
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Herr E

Långledigt är alltid härligt!!



Jag gillar de tänkvärda orden. Och även doften av nybakta bullar. :D

2009-02-07 @ 01:08:04
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: Carina

Men du jag förstår PRECIS vilken sorts människa du pratar om, träffade själv på en i onsdags som fick mig att må dåligt faktiskt.

Så negativ att han kunde fått vem som helst att bli "låg", jag blev det då i alla fall!

Kram Carina

2009-02-07 @ 09:21:33
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Mia

Energislukare, nej tack! L

Det finns så många andra, men tyvärr så träffar man på dom där ibland.

2009-02-07 @ 09:35:44
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ulla

Energitjuvar är jobbiga. Hur positiv man själv är så har de alltid något negativt att kontra med. Jag förstår att det blev för mycket för dig. Hoppas bullbakandet får dig på andra tankar igen

2009-02-07 @ 14:23:57
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0