Känslig

Jag är i en period av känslighet

Jag förstår mig inte på mig själv ibland!!! Har kommit in i en period där jag är väldigt känslig, tittar jag på en kärleksfilm gråter jag eller igår tittade jag på spårlöst och vad gjorde jag då, jo jag storgrät på slutet. En dag satt jag i bilen och jag kom att tänka på en person som betytt väldigt mycket för mig naturligtvis började jag gråta. Varje gång det händer får jag ont i hjärtat och funderar vad som händer, men efteråt blir det en skön känsla i kroppen. Visst har det kommit tårar förut också när jag tittat på vackra och rörande filmer eller annat som berört mig, men inte som nu.
 
Egentligen så mår jag väldigt bra!!!
Det är väl bara en del i min personliga utveckling, *skraaaattar*



Satt och kollade i bildarkivet på min blogg och hittade den här härliga bilden,
Bara såååå härlig, jag älskar dem verkligen.

Tankekorn

Kärlek och vänlighet är aldrig
bortkastat. Det välsignar den
som tar emot och välsignar
den som ger.
Barbara de Angelis


Kommentarer
Postat av: Christina

kan det tänkas att det är hormoner, är precis likdan. Sitter och gråter när jag ser mitt favorit program So you think you can dance. Men tårar renar säger dom som vet.

Ha en bra dag

2009-08-20 @ 07:45:15
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Carina

Samma här, fick ett mail igår med en historia i som fick mig att börja gråta hejdlöst så jag knappt kunde läsa slutet på den......kram Carina

2009-08-20 @ 08:36:32
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: ancan

Jag är sådan där "ständigt" numera.

Men jag väljer att tro att det har med livserfarenhet och minnen att göra...



Jag gillar lite den sidan hos mig, trots alla tårar..

Postat av: Mija

Men?



Har du sett att du har fel header?

Den där "ramen" runt hjärtat ska inte vara där??

Eller?? Är det jag som flummar?? :)

2009-08-20 @ 18:44:16
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Carina

Det är på bättrings väg nu....tack för din omtanke.

Det är för att du är en empatisk människa du är känslig ibland.

kram

jo..bloggen är strulig ibland, det hakar sig när man vill skicka..grr

2009-08-20 @ 22:51:00
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så där kan jag också bli ibland. Det blir nästan pinsamt om någon skulle se att man sitter där tårögd och tänker på något.

//Lena

2009-08-21 @ 16:21:04
Postat av: kats

ja dessa tårar... känner mig ganska så lika som du... många av mina kompisar säger att de är lika... är det åldern? Man blir på ngt vis ödmjuk för livet och allt vad det innebär...

kramar om

2009-08-23 @ 09:14:05
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Hej vännen! jag är inne i en lika dan period,börjar också gråta eller staka mig i orden om jag läst något som jag sedan vill återge med mina egna ord.Som i morse då jag åkte hem efter en natts arbete och jag hör på radion att Michael Jackson fått för hög dos av ett narkos prepparat och det klassas förmodligen som mord,då kom det tårar för mig.Ibland är man så kännslig.

Ha en bra tisdag // Anna-Carin

2009-08-25 @ 10:26:42
URL: http://annacarinsfoto.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Jag undrar om det inte ligger något i det Carina skriver i sin kommentar... att det har någonting att göra med vår förmåga att känna empati!

Sedan kanske det finns toppar i vår känslighet, exempelvis då vi har det tufft på någe sätt, eller hormonpåverkan, eller någe annat som påverkar vår empatiska förmåga extra mycket i vissa tider...



Varm kram...

2009-08-30 @ 00:12:59
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0