2 år har gått

Jag har bloggat i två år!!!

Fast det har ju varit lite av och till, vissa perioder har jag jobbat för mycket andra har inspirationen inte funnits riktigt.
Men jag måste säga att det har varit roligt och inspirerande. Jag har lärt mig en hel del genom mitt bloggande, men jag måste erkänna ett det många gånger har varit frustrerande också när inlägg har försvunnit eller när det inte blivit som jag ville. Något annat som jag upplever som positivt är alla besökare och då många som följt mig och min blogg länge. Men det har varit lika roligt att följa era bloggar och er vardag, förmodligen vänner som jag aldrig skulle möta på annat sätt.

Tack Alla Ni som besökt min blogg och lämnat härliga avtryck genom era fina kommentarer



Idag har jag varit till A F för att träffa min jobbcoach Jag håller på att förbättra mitt CV och personliga brev. Jag bad nämligen om den hjälpen första gången jag kom till A F när jag blev arbetslös. En annan sak som jag också får hjälp med ar att lära mig att sälja mig själv något jag inser att jag är urdålig på, trots att jag är väl medveten om min kompetens och mina erfarenheter. Det blir liksom bara tomt i huvudet när jag ska försöka presentera mig på ett säljande sätt på 30 sek.
I fredags fick jag mitt arbetsbetyg och intyg, jag kan bara säga att jag blev så glad att jag grät
för det hade inte kunnat vara bättre.

När jag gick hem från min dotter idag var det som om dom där uppe i himmlen öppnade alla portar på en gång för det bara VRÄKTE NER REGN. Det är bara tre hus emellan oss där vi bor och jag hade paraply ändå var jag dyblöt när jag kom hem. Hade tänkt gå till affären och handla men det regnade så mycket att det fick vara, har så gjort hela eftermiddagen och det har inte slutat riktigt än.

Tankekorn

Jag har upptäckt en paradox i
att om jag älskar tills det gör
ont, gör det inte längre ont.
Moder Teresa


Kommentarer
Postat av: Lena

Vad skojigt att dina betyg var bra. Det känns ju alltid bättre att ha något bra att kunna visa upp för nya arbetsgivare.

//Lena

2009-08-18 @ 20:22:14
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Carina

Ska på AF imorgon och ont i magen redan nu,

blir så varje gång, får en olustkänsla som är gräslig dagen innan redan!

Här har också regnat idag, en sån innemysardag för mig själv!

Kram Carina

2009-08-18 @ 20:58:26
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Marianne

Tänk vad tiden går. Jag upptäckte just att jag nu i augusti bloggat i fyra år. I början var det väldigt mycket om min Pappas stroke vilket är väldigt nyttigt att gå tillbaka till och läsa nu. Då inser man att han faktiskt blivit väldigt mycket bättre under åren som gått. Kul att du blivit uppskattad på ditt förra jobb och lycka till i ditt jobbsökande.

Kram Marianne

2009-08-19 @ 08:42:02
URL: http://marianneekwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0