Vilken 17e maj

Här snöade det och blåste som 17 den sjuttonde maj och jag blev ett år äldre.

Min inspiration för att blogga har varit dålig den senaste tiden på grund av att jag jobbat mycket. när jag kommit hem har jag helt enkelt inte orkat att sitta vid datorn utan jag har varit mest med mig själv. Men om två vecker är det tänkt att jag ska ha semester, jag och mitt barnbarn ska åka till utlandet i två veckor. Det ser vi fram till båda två, sol och bad får det bli.

Något jag funderat på de sista dagarna är på vänner, vad är en riktig vän?
Varför är det så svårt att vara vän med det motsatta könet utan att det ska bli en massa misstankar att det är något annat än vänskap? Är man som kvinna vän med en man som är gift eller viseversa så uppstår ofta svarsjuka i förhållandet, varför är det så? Kan man överhuvudtaget vara vän med någon av det motsatta könet utan att vänskapsförhållandet blir ifrågasatt på det ena eller andra viset?  Egentligen så är svaren inte så svåra men hur tänker ni som läser detta om detta. 

Detta är en sak jag funderat på när jag inte har haft orken att blogga. 

Tankekornet idag

Det oförsonliga sinnet döljer
för oss det faktum
att vi håller oss själva fångna
genom att klamra oss fast
vid vrede och hat

Förlåtelse innebär
att du ser ett högre ljus
i varje människa
- oavsett hennes beteende
Gerald G Jampolsky
image339


Kommentarer
Postat av: carina

Manliga kamrater har jag haft sedan barnsben.
Jag var lite av en pojkflicka och trivdesmed killar bättre än tjejer, har haft många mansdomenerande arbeten och jagat älg. Tror att jag känner det mer naturligt än många andra kvinnor gör att umgås med män som kamrater.
Sen att andra får problem över att man umgås med män....de kan de få göra då om de inte har något annat för sig.
Ha det gott!
Två veckor utomlands...jag tror jag gömmer mig i din väska ;)

2008-05-18 @ 19:58:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Carina

Mina bästa vänner förutom Stefan är faltiskt killar, gaykillar ska jag väl tillägga kanske!
Men även killar som inte är det och nog har
det funkat precis så som vi önskat det,
bara vänner alltså!
Men visst är det många som inte kan hålla det på den nivån, det vet jag!
Kram Carina

2008-05-18 @ 21:14:31
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Fia

Riktig vänskap grundar sig ju på värderingar, synsätt och humor. Det blir ganska ovidkommande med både kön, ålder och bakgrund när personkemin stämmer. Men visst blir det lätt spekulationer kring vänskap mellan man och kvinna.

2008-05-18 @ 22:27:49
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Nog det bästa tankekorn jag läst på länge... det tar jag med mig! Tack...!

Varm kram..

2008-05-18 @ 23:01:27
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Mia

Godmorron Christina! Skönt att "se" dig igen *L*
Jag har alltid haft killkompisar, ända sen ungdomen men har alltid fått höra att det kan man inte ha, därför spreds det rykten om mig i unga år, du kan tänka dig vilken sorts rykten, det var inte kul kan jag säga!

2008-05-19 @ 07:30:10
Postat av: Helen

Självklart ska man kunna ha killar som kompisar, men tyvärr klarar vissa inte av att se det.
Skönt att höra av dig igen, men förstår om tiden inte räcker till ibland. Klokt ordspråk.
Ha en bra dag

2008-05-19 @ 16:25:49
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Helen

Föresten, Grattis i efterskott :)

2008-05-19 @ 16:27:06
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Pialotta

Jag har haft en massa killkompisar genom hela livet.. aldrig varit några problem, jo förresten för en himla många år sedan.. min man då, ungarnas pappa hade problem med det där.. men han var så svartsjuk.
Ha de fint på din resa Christina.. måste vara kul att åka med barnbarnet.. hoppas allt blir toppen. Stor kram till dig

2008-05-19 @ 23:05:24
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Therese

Grattis i efterskott Christina :)
hoppas dagen var bra trots att det snöade! Kramar

2008-05-20 @ 07:29:20
URL: http://theeresejonsson.blogg.se
Postat av: kats

Vad härligt med semester....:-) å till värmen också:-)
Vänner med killar ja... Jag tror att det är svårt därför att det finns en mängd kvinnor som har så dålig självkänsla att de känner sig hotade om deras man har en kvinnlig kompis... det är jätte trist..för att ha en riktig vän av det motsatta könet är en otrolig förmån.
Det gäller nog att ma n kan prata ordentligt med sin partner ....
Har många bra kill kompisar, har väl haft tur att det inte blivit nge prat,... eller så ser deras flickvänner inget hot i mig.....men å andra sidan är kanske killkompisarna inte en sådan där innerlig vän.... hm hur som helst så har jag inte råkat ut för det men kan tänka mig att det kan vara svårt.

17 Maj... grattis... i efterskott... min fars födelsedag me....

2008-05-21 @ 20:50:27
URL: http://kats.blogg.se
Postat av: Ulla

Kikar in för att säga hej. Min blogg uppdateras inte heller längre dagligen. Ibland känns det som om jag bara jobbar, äter och sover. Vad ska man då blogga om?

2008-05-22 @ 09:12:18
URL: http://www.ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0