Regn lördag

Fy sjutton vilken regn dag, riktigt grått och tråkigt har det varit. 

Jag har jobbat tre kvällar och nätter nu slutade klockan 16.30 idag. Så nu är det bara att kura ihop sig i soffan och bara vara. Det tråkiga med att jobba kvällar och nätter är att man väldigt ofta missar sådant som är kul. I går kväll var det nämligen något som man kallar Hyele kväll här, då är det alltid mycket folk ute på sammhället eftersom man då har de fixat stora uteserveringar där det är uppträdanden. Brukar vara väldigt fartfyllt och kul, men det missade jag som vanligt smällar man får ta.

I onsdags klippte jag av mig håret så nu är jag korthårig igen, kortare än jag brukar ha till och med. Jag hade ju lyckas bränna av mitt hår med hårfönen. Något min hårfrissa och kompis Lena inte kunde förstå hur jag lyckats med, för hon hade aldrig varit med eller hört någon som gjort detta tidigare, men jag kan ju lyckas med det mesta jag. Min nya frisyr känns faktiskt riktigt bra måste jag säga. Skulle försöka knäppa en bild på hur ja ser ut i den men det lyckades inget vidare så det blir ingen bild på den nya frisyren jag trivs väldigt bra i den i alla fall.

Jag började med detta inlägg igår kväll när jag kom hem från jobbet men fick avbryta pga magknip, jag får skylla mig själv för jag hade ätit en chokladkaka med 60% choklad vilket det förmodligen var aldeles för mycket kolhydrater i. Jag äter nämligen LCHF kost nu och det går riktigt bra måste jag säga. Det förvånar mig vad jag håller mig mätt länge och att sockersuget försvinner, fast igår blev jag sugen på det men det blir jag alltid om jag äter mycket vitlök och det hade jag gjort igår. Nu vet jag att jag ska passa mig för sånt, kan säga att det var riktigt rejäla magknip jag hade. Känner av det lite idag också, är jag dum så får jag skylla mig själv så är det.....

Tankekorn

Mitt liv är som en bergochdalbana, en våldsam svindlande lek.
Livet är att hoppa fallskärm, det är att ta risker,
falla och resa sig på nytt.
Det är bergsbstigning,
det är att försöka nå upp till ens egen topp
och känna sig otillfredställd och fylld av vånda
när man inte klarar det.

Proven kan vara hårdare än vi föreställde oss.
Men de är nödvändiga för att lära.
Och för varje prov kommer vi ett steg närmare
att uppfylla våra drömmar.
Paulo Coelho, citat ur boken Livet

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack så mycket för gratulationen Christina! Hoppas allt är bra med dig! Kramar!

2008-06-29 @ 18:44:03
URL: http://theeresejonsson.blogg.se/
Postat av: Nettan

Ja, hur bränner man håret med fönen ? Ha, ha !

Stackare !



Själv är jag så trött på mitt hår som inte växer över huvudtaget så min dotter hjälpte mig att sätta in hårförlänging istället. Ha, ha ! Lite kul måste man ju ha !



kram

2008-06-29 @ 22:20:25
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad skönt det låter med kortklippt hår. Jag skulle också behöva det, men vet inte riktigt vilken frissa jag ska välja nu när jag inte känner till nån av dom :-)

2008-06-30 @ 12:17:08
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mija

De där tankekornen går rätt in i hjärtat på mig..



:)

2008-06-30 @ 13:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0