En lugn helg

Nu är Midsommar över! Usch vad tiden rusar iväg.

Jag har haft en otroligt lugn helg med mycket läsa och vara för mig själv vilket jag njutit av. Min mor hade uppenbara problem med att jag skulle vara ensam på midsommarafton men det var helt och hållet ett eget val jag gjort. Visst jag hade jour i helgen så vad som helst hade jag inte kunnat göra.

På midsommardagen var jag till Järvsö en sväng på marknaden, det är en rätt stor marknad som det är kul att gå och titta på och kanske fynda lite också vilket jag gjorde. Efter marknaden blev det en skaldjurs sallad på Torön, det smakade bra.

                                              Torön bild hittad på nätet

Förresten på tal om mat så var jag bjuden på mat till Växbo Kvarn i onsdagskväll och där åt en trerätters middag, kvarnmenyn, det var först en skaldjurstoast, sedan lax, citron potatismos med en härlig sås och efterrätt var jordgubbar glass, grädde, maschmallows och en underbart grön sås. Detta kan jag verkligen rekomendera, det gör ju inte saken sämre att det är en härlig miljö att sitta och äta i, nytt och fräscht och en vacker utsikt samt trevlig personal. 

                  Växbo Kvarn  också bild hittat på nätet
Vackra miljöer både på Torön och Växbokvarn ett sommar Hälsingland som är väl värda ett besök.

Nu börjar jag ladda upp för jobb, ungdomarna är snart på ingång och det är min jobbardag.

Tankekorn

Den som älskat har erövrat världen
och är inte rädd för att mista något.
Sann kärlek är att ge sig fullkomligt hän.

Kärleken finns inte i andra, den finns i oss själva.
Det är vi som väcker den,
men för att kunna väcka den behöver vi andra.

Detta är citat av Paulo Coelho
en författare jag tycker mycket om.

None

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Det där valet var ju ditt val.. minns förra året då gjorde jag mitt val, men det är en helt annan historia.. hade jäkla magproblems så jag satt hemma själv medan mannen var och roade sig.. skönt det oxså:-)

Så härligt gott du ätit, blir ju nästan sugen på en skagen, trots revbenspjällen nästan inte svalnat;-)

Kram o ha de fint

2008-06-22 @ 18:47:25
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Carina

Man överlever en midsommar även om man är ensam,

själv låg jag på sjukhuset en midsommar för många år sen men det gick det också :-)

2008-06-22 @ 19:47:35
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Carina

Det såg härligt ut på er strand på semestern.....jag hoppas verkligen att det kommer att bli bad för mig på semestern också :)

Vilka guldkorn du varit till här hemma också.

Torön är kanon och som mitt jobbargäng har fastnat för så det ligger med i planeringen framöver.

2008-06-22 @ 22:59:58
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vad skönt du verkade ha haft det under midsommarhelgen. I söndags sa jag till mannen att det känns som vi redan gått på semester. Det är inte klokt vad mycket en dag extra lediget gör. Ska snar ha semester v 28-32

2008-06-24 @ 20:33:03
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: marie

det verkar skönt detta att få vara ensam ibland, när man själv känner för det är det extra trevligt.

och god mat har du ätit, mums....



ha dä bra

2008-06-25 @ 08:58:12
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0