Fustrerad

En undran varför vågar så få människor stå upp för sina åsikter och sig själv när det verkligen gäller?????

Jag har varit med om detta flera gånger vilket gör mig frustrerad. En undran är de flesta så jag svag att de inte kan stå för sina åsikter när det verkligen gäller??? Det har hänt ett flertal gånger nu att jag fått stå själv när det verkligen gäller, vilket i sig inte gör mig något för egentligen är det ju de själva som drabbas av deras jag svaghet. Men min åsikt är också att kan man inte stå upp för vad man tycker och tänker ska man inte springa och prata en massa bakom ryggen heller, är min bestämda åsikt. För detta är dessa personer oftast mycket bra på. Tråkigt att de inte inser att de skadar sig själva mest i slutändan. Jag är mycket väl medveten om att det finns massor av orsaker till detta beteende hos människor, men det blir ändå frustrerande när det händer gång på gång och man vet hur det pratats innan.

Tankekorn

Det finns två grupper av människor,
en som går före och uträttar något
och
en som kommer efter och kritiserar.
                                                       Seneca

Rynkor är smilgropar
i älskarens ögon
Kinesiskt ordspråk


Kommentarer
Postat av: kats

håller med dig, det är så dåligt att folk inte står för vad de tycker ohc säger. Men jag trodde att ju äldre man blev ju bättre blev folk... men det kanske inte är så... så synd...



ang rynkor... OJ vad mkt smilegropar jag har då;-)) hoppas jag att min kärlek tycker att jag har;-))

2008-07-10 @ 22:12:33
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Mia

Tror de flesta är sådana, konflikter är ju inte speciellt muntert och många är nog konflikträdda, tyvärr!

2008-07-11 @ 19:18:07
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ulla

Om man ska generalisera så har jag hört att vi svenskar är konflikträdda och det finns det alltför många exempel på både i mitt privat-och arbetsliv. Jag gör vad jag kan för att framföra mina tankar och åsikter. Sen kan jag inte ta ansvar för hur andra uppfattar mig och mina åsikter. Jag försöker välja att lägga min energi på bra och positiva människor. Livet är alldeles för kort för att gå omkring och vara irriterad, arg eller ledsen.

2008-07-12 @ 12:41:46
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig! har råkat ut för samma sak,gillar inte heller att människor inte vågar stå för vad de säger.



Ha det gott //Anna-Carin

2008-07-12 @ 16:05:47
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Viljarsophie

Great site. Keep doing.

2008-11-24 @ 11:43:15
URL: http://viljarsophie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0