Gråter

Jag sitter här och gråter.
image237
Alldeles nyss hittade jag ett litet silverhjärta på mitt hallgolv? Jag inte har en blekaste aning om vad det kommer i från. Jag tog naturligtvis upp det, hade det på mitt pekfinger när jag tittade förundrat och frågande var kommer det ifrån. Då kände jag en stark kärlek komma i mig och började gråta inte av sorg utan av kärlek och en tanke på en person som jag inte träffat på länge. Ännu ett hjärta har kommit för att visa mig något. 

Nu när jag sitter här vid datorn och tar upp det lilla hjärtat igen upptäcker jag att det är guld på den andra sidan.

En bra början på en ny dag med nya möjligheter.

Tankekorn

Du kan få 
allt du vill ha,
om du önskar
 det tillräckligt och intensivt.
Du måste verkligen vilja ha det,
med en kraft
som bryter fram från ditt innersta
och förenar sig med den kraft
som skapade världen.
                        Sheila Graham
image231

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag ryser när jag läser om ditt hjärta du hittade på golvet.
Just nu ligger Maria Sceherers bok
"Du är inte ensam" En läkebok för stjälen, på mitt nattbord igen, har läst den förut men den är som balsam för stjälen och skriven med lite citat i mellan varje kapitell.
Din blogg är också så där eftertänksam och lockar en till att tänka lite djupare om vårt liv.
Varför finns det människor som sätter krokben på ett barns liv när det är så viktigt att de stärks och vågar bejaka sitt kunnande frammåt.

2008-01-17 @ 15:10:07
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Carina

Vilket underbart tecken,
sånt blir man ju glad ända in
i själen av!
Kramkram Carina

2008-01-17 @ 15:25:07
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: marie

vilket fint tecken du har fått, kan förstå att man blir gråtfärdig.

ha dä

2008-01-17 @ 19:07:33
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Mia

Det är nån sorts mening med dina hjärtan, det måste det vara! Jag förundras..

2008-01-17 @ 19:36:05
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0