080106

I natt hade jag svårt att sova igen så klockan tre knäppte jag på lyset och läste en bok som jag köpt av Adam barnbarnet när han sålde jultidnigar. Astro 2008 av Hanna Vennberg, första gången jag köpt en sådan bok, lite kul att läsa den var det i alla fall, fast jag tar det med en nypa salt. Men lite komiskt var det att läsa, för jag har en väninna som är mycket duktig på att ställa riktiga horskop och hon gjorde en prognos framåt på mitt horoskop i höstas och det stämde faktiskt till viss del med det som jag läste i natt. Lyckträff kanske, men jag hade något att göra när jag inte kunde sova.

image230

Så här har det kännts i mig idag. 

Idag har jag varit som is invärtes igen, det är nästan värre än att svettas tycker jag, den här iskylan har jag haft tidigare också och det är lika jobbigt varje gång den kommer. Det hjälper inte att klä på sig duschade mitt på dagen riktigt varmt och då blev jag varm ett tag men sedan kom det tillbaka igen. Jag kan ju faktiskt inte stå i ducshen hela dagen, eller. ;) 
 
Jag skulle pröva om det gick att göra något roligt med mitt redigering progam i min bilder idag. Fy vad sur jag blev jag kunde inte göra något annat än att klippa ur delar av bilderna, jag som hade lite inspiration sedan igår när jag var hos Tony och Mija och fixade med bloggen på deras dator. :( Det enda som var roligt var att insåg vad brun jag blev när jag var till Cypern i höstas. 

Annars har jag mest bara slappat idag med tråkigt väder och iskyla inombords så blir det inte så mycket annat.
Det bästa just nu är att jag mår så själsligt bra, det känns som att 2008 kommer att bli ett positivt år. Det kommer säkerligen dagar som det inte kommer att kännas så också det är jag medveten om, men i det stora hela så tror jag att det blir ett positivt år. Jag har flera dagar vaknat med ett leende på mina läppar och kommit på mig själv vid ett flertal tillfällen att jag går och små sjunger något jag inte brukar göra kan jag säga.

Har de senaste dagarna fått flera insikter när jag stått i duschen blir lika förundrad varje gång

image231

Vatten måste ha någon speciell påverkan på mig så det är därför insikterna kommer just där.

Ska vi ta några Tankekorn också kanske?

Att skymta den sanningen inom dig själv
för blott ett ögonblick är värt mer
än alla himmlar, alla världar
                                            - Rumi

Att påverka dagens kvalitet, det är den skönaste konsten.
                                                                      - Henry David Thoreau

image233

Önskar alla en god natt
305093-228


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tycker om att läsa dina tankekorn och försöker verkligen ta dom till mig....

2008-01-07 @ 19:43:59
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mija

Fast du. Det blev verkligen hemtrevligt här inne nu! *tycker om*

Kramar. Varma sånna ;)

2008-01-08 @ 19:09:34
URL: http://mammamija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0