Hjärtan!

image46image32image33

Hjärtan och ett visst namn har sedan i våras förföljt mig och jag förstår inte varför, har trott att jag skulle få ett svar på varför men det har inte dykt upp i mig ännu.
Det började med ett stort hjärta utanför dörren där jag bor. Jag åkte till Sicilien där var jag på ett café med min väninna och drack kaffe, jag dricker ur mitt kaffe, vi sitter och småpratar av en händelse tittar jag ner i min kopp som då var urdrucken och på insidan av koppen har det bildas ett större och ett mindre hjära av skummet som var på kaffet . Jag visar min väninna, vi tycker båda att det är märkligt, (jag fotograferar det men bilden blir tyvär suddig). På kvällen sitter vi på en resturang och ska äta mat kyparen börjar prata med och oss och vill att vi ska presentera oss han börjar med att presentera sig själv vid namnet som förföljer mig vilket jag och min väninna pratat om tidigare under veckan. Vi tittade på varandra och började skratta hejdlöst, den stackarn fattade naturligtvis ingenting så vi försökte förklara att det hade definitivt inte med honom att göra, han accepterade vår förklaring, verkade det som i alla fall. Dagen efter när vi ska åka hem är det ett regnbågsfärgat hjärta som bildats av oljespillning av en bil på vägen till bussen. Jag somnar i bussen men vaknar efter någon mil, tittar då ut ser en stor skylt vid vägkanten och namnet står med stora bokstäver. Sätter mig på flyget jag får sitta vid fönstret eftersom jag är flygrädd känns det bättre om jag sitter vid fönstret. När vi flugit ett tag tittar jag ut genom fönstret och vad ser jag ett stort vitt moln format som ett hjärt. Jag säger till min väninna att titta ut utan att tala om varför, hon tittar på mig frågande och säger "vad betyder det här, det är ju mäkligt" ja det undrar och tycker jag också.
 Så här fortsätter det hela sommaren och det  pågår fortfarande nästan dagligen, undrar hur länge det kommer att pågå och om jag kommer att få någon förklaring på vad det är som gör att det blir så här, jag kan tänka mig att det vill säga något till mig som jag inte förstår ännu.

 
 

Kommentarer
Postat av: Mija

Mmmm. Lite märkligt det där... Jag har ju sett fotona på kaffekoppen, ett tydligt hjärta av skum.. Skumt! ;)

2007-09-19 @ 10:50:14
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Mija

Men förr eller senare får du svar.. det vet du ju. Tålamod och avvaktan.

2007-09-19 @ 10:50:39
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Mija

Två av dina foton syns inte, de är överkryssade, har du sett det? Prova att ta bort dem och sätt in dem igen, då brukar det funka.

2007-09-19 @ 10:51:59
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Christina svärmor

Mija, vad är tålamod något man äter med kniv och gaffel kanske, skrattar....

2007-09-19 @ 20:21:52
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Leandersilja

Big tnks for interesting and useful site!

2009-03-31 @ 12:21:12
URL: http://leandersilja.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0