Tillit


image124


Tänk ibland hur man kan reagera jag har jobbat på ett ställe som timanställd och jobbat ganska mycket, just nu är det lite lägre beläggning där så det finns inte jobb åt mig i samma utsträckning som tidigare. Vad händer jo det ringer från ett annat ställe och undrar om jag kan tänka mig hoppa in och jobba där när de fattas personal vilket jag säger ja till utan att veta att de ska dra ner på mina timmar ytterligare på det första stället. Normalt borde jag vara ganska orolig just nu eftersom jag lever ensam och är beroende av ett jobb, men jag känner bara att det kommer att ordna sig till det bästa för mig JAG HAR FULL TILLIT till det och det känns så himmla skönt. Jag förstår att det finns någon menig med det här mer jag vet inte vilken menig det är. Känner mig glad och positiv trots den osäkra situationen. Men jag har min övertygelse att allt löser sig när det är dags. Så där är jag just nu förstår än en gång att jag tagit ett stort steg i min personliga utveckling, och det känns härligt att kunna känna sig harmonisk och glad trots att situationen är som den är. Jag vet att tankens kraft är oerhört viktig och kan påverka min situation antingen i en positiv eller negativ  riktning. Tidigare har jag många gåner fått jobba för den postitiva tanken nu kommer den automatisk, jag gör mig inte till offer för situationen.

image125
 
Jag är övertygad om att det finns en högre plan eller syfte för våra liv, som vi styrs till att följa. Vi kan välja att inte följa den planen genom att gå stora omvägar eller avstickare från den raka vägen som finns för oss att gå. Oftast förstår man efteråt att man gjort avstickaren eller kroken och då kan jag ju välja att se det som ytterligare liverfarenheter. 

Ska nu iväg och jobba på det nya jobbet, återkommer i morgon.
Jag ger alla läsare en varm kram önskar er en härlig kväll.


Kommentarer
Postat av: marie

trevlig kväll du med

2007-10-31 @ 17:26:33
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Mia

Det är nån mening med allt som sker, men ibland får man vänta lite med att se vad meningen var...
Ha en riktigt god kväll!

2007-10-31 @ 17:45:21
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Mija

Åh va spännande! Jag tror precis som du. Vi har vägar som vi ska vandra, och det gäller bara att våga släppa kontrollen och landa i tilliten så hamnar vi där, förr eller senare.. BAMSEKRAMEN!

2007-10-31 @ 18:03:36
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Christina

Visst är det en mening med allt....

2007-10-31 @ 21:07:35
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Ulla

Vilka kloka ord! de tar jag med mig idag. Tack!

2007-11-01 @ 05:36:06
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej Christina!vad bra att du kan tänka så positiva tankar,genom min sjukskriving har jag träffat många tim vikarier,på de arbetsplatser jag arbetstränat,de flesta är oroliga för hur det ska bli,med jobb.Som du skriver,det löser sig.Det är tänk värda ord i allafall.
Ha det bra /Anna-Carin

2007-11-01 @ 10:55:39
Postat av: Augustdiana

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2009-07-01 @ 10:40:41
URL: http://augustdiana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0