Jag LEEEER

image90
En tanke värd att fundera över.......


Vi blir som vi tänker - då tänker vi bättre - och bestämmer oss för att inte fastna i negativa stön över gäddhäng, celluiter och bilringar. Topp Hälsa har förslag på nya, mer poetiska namn på kroppsdelarna vi baktalar:

1.   Istället för dubbelhaka  -  SMEK-BACKE
  Så mjuk, så mjuk är huden här. Ett ställe att varligt och eftertänksamt smeka för att locka fram kloka tankar och bra beslut.

2.   Istället för rynkor   -   LIVSLINJER
 Ansiktet är livets gästbok. Här har lycka, sorger, skratt, smärta, stolthet och oro lämnat anteckningar efter sina besök. Bär linjerna livet som skrivit till dig med stolthet.

3.   Istället för påsar under ögonen   -   TÅRTKUDDAR
För att de dämpar tårars fall och låter sorgen landa mjukt.

4.   Istället för gäddhäng   -   ÄNGLAVINGAR
Lite svirr under armarna visar att du varit med förr. Ett bevis för att du besitter lite av den överjordiska klokhet och gudomlig mognad som 20- åringar bara kan drömma om.

5.   Istället för ridbyxlår   -   GUDINNEBOLSTER
Sååå mjuka att smeka och vila mot. Kraftiga? Nej kraftfulla! Troget bär de dig genom livet.

6.   Istället för bilringar   -   NJUTNINGS-SOUVENIR
Ett kvitto på att du flitigt i njutningens land, tagit del av fantastiska njutnigar och har vett att uppskatta livets goda.

7.   Istället för celluiter   -   AFRODITE-SKÅLAR 
Som små fördjupningar att utforska för en älskares smekande händer.

8.   Istället för hängbröst   -   GODISPÅSAR
De kanske inte längre är  de toppiga gräddbullar de en gång var, men oj så mycket njutning och kärlek
 de har givit både partner och barn.

9.   Istället för ryggfläsk   -   KÄRLEKSHANDTAG
Vi importerar och direktöversätter det engelska uttrycket "love handles" rakt av. Greppvänliga kvinnor uppskattas ofta av de riktigt goda älskarna.

10.   Istället för tunt hår   -   SILKESFLUFF
Skandinaviskt skirt, mjukt och lent. ett hår som är lätt till lek med vinden.

När ja g skrev detta hade jag ett stort leende på mina läppar hela tiden. Så tack Kicki för att du sände mig detta. Jag hoppas det är fler som får sig ett leende eller skratt. 

image89


Kommentarer
Postat av: Carina

Vilka härliga ord på sådant vi för det mesta inte tycker om :)

2007-10-11 @ 16:41:48
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Mija

Härliga budskap. Vi är vad vi tänker. Det brukar jag säga på spinningpassen. Känner man sig döööötrött och döööööhängig så blir man det. Jag tror t.o.m att man kan "inbilla" sig piggare.. Ha!

2007-10-11 @ 18:37:16
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: mg

min favorit var livslinjer. vackert. så brukar min mormor säga.
ha enbra dag.

2007-10-12 @ 11:53:21
URL: http://mariagustafsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0