Igår förstod jag

I går kväll tittade jag på den här gamla filmen

image119

Den filmen har alltid berört mig i mitt inre som jag inte riktigt förståt, i morse när jag gick och funderade så kom jag på varför.

Vivvi är en kvinna som prostiuerar sig, men hon hör egentligen inte hemma på gatorna som prostiuerad. Hon träffar mannen med mycket pengar och får leva en vecka i lyxliv inte utan problem naturligtvis. Hon ifrågasätter hans sätt att leva och visar honom lite andra värden i livet. När hon blir erbjuden ett bra boende med  lyx och pengar tackar hon nej trots att hon älskar honom.  Hon vill ha honom, den mannen hon såg att han är i sitt hjärta, själen, hon värderar det högre än pengar och lyx.  Det är då man säger äkta kärlek. Hon låter sig inte luras av sitt ego utan är verkligen kvar i Kärleken och får hon inte den äkta kärleken då får det vara. Nu insåg ju han vikten av det också till slut, Konstig Det var ju film, ;-).

En fundering jag får, jag undrar hur många som verkligen ser sin partners innersta väsen, för det mesta så är det nog ändå mest det yttre med alla beteenden och det vi är i samhället som påverkar oss i vårt val av partner.
Jag undrar hur många tror att de har och verkligen känner kärleken i hjärtat, fast det egenligen har skapat känslan i huvudet,  vilket naturligtvis beror på vad vi har i ryggsäcken. Tråkigt nog så vet jag att det är ganska vanligt förekommande.  

Något att fundera på Kanske?

Ha en trevlik fortsatt Söndag och en stor varm kram från mig!

Återkommer i morgon då det är  " En ny dag med nya möjligheter"

Kommentarer
Postat av: marie

den filmen har jag inte sett, det är mannen i huset som väljer filmer, då ska det vara pang pang.

2007-10-28 @ 13:01:37
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Nu fick man verkligen något att tänka på *ler*

Ha det bra/ Anna-Carin

2007-10-28 @ 14:39:00
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: christina

Klickade in mig här på din trevliga blogg och jag kommer tillbaka igen:)
Tack för att jag fick kika in.....

2007-10-28 @ 18:50:50
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Jo, men som du funderar över filmen som ledde till andra tankekorn.. vi ser säkert inte in i själen tillräckligt på våra karlar. Många gånger är det vi kvinns som är den starkare och mannen är mer känslig inombords.. eller vad säjer du. Har oxså sett den filmen både på bio och som video.. älskar den verkligen.. mannen ojsan vad han är charmig:-)
Ha de fint o kramkram på dej

2007-10-28 @ 23:31:09
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Gunilla

Har inte sett den filmen, får nog satsa på den nästa gång jag ska hyra film. Ha en bra morgondag....

2007-10-29 @ 00:17:49
URL: http://ganilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0