Grötfrukost


Tänk att jag klarade och äta det, utan att kvälja!
image79

I morse åt jag grötfrukost på AXA:s sport gryn (typ havregrynsgröt).
Jag har aldrig gillat havragrynsgröt men fick för mig i morse att jag skulle prova att äta det, för jag hade två paket hemma sedan i sommras då mitt barnbarn var här. Och faktiskt det gick ju bra att äta det, det var ju till och med gott. De få gånger jag åt det som barn bara kväljde jag och  tyckte verkligen att det var jätte äckligt. Men jag är ju inte sämre än jag kan ändra mig, Leeeeeer..........
Egentligen är jag ingen frukostmänniska över huvud taget, så jag kan gärna hoppa över den. Fast jag vet att det är den viktigaste måltiden på dagen, men jag kan säga att jag har blivit bättre med åren. 
Efter att ha jobbat hela dagen är jag nu så trött att jag tänker gå och

image80
Natti, natti

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag älskar havregrynsgröt, men vill gjärna ha lingonsylt eller äppelmos på. Det är som bomull för magen....Ha det gött...

2007-10-08 @ 00:36:24
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Marianne

Ett tips på god havregrynsgröt är Saltå Kvarns dinkelgröt. Den är något dyrare men innehåller bl.a. aprikos och lite linfrö. Den är riktigt god. Vanlig havregrynsgröt är som tapetklister, det förstår jag att en del inte tycker om.

2007-10-15 @ 15:21:50
URL: http://marianneekwall.blogg.se
Postat av: Christina

Tack för tipset Marianne, tittade faktiskt på den sist jag var på affären. Jag gör gröten rätt lös då blir den inte klistrig. ha det gott

2007-10-16 @ 12:29:33
URL: http://mammastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0