Glädje från hjärtat

Idag träffade jag en man som jag pratade med rätt länge. Jag blev väldigt förundrad och mycket glad för det var en man som vekligen vågade möta sig själv, sitt inre på ett sätt som jag upplever är mycket ovanligt för det krävs en mycket  stark vilja hos personen som gör det på det sättet. Det är sällan jag möter sådana män, men det gör mig lika glad de få gånger jag gör det. De gånger jag mött sådana män så har det varit på utbildningar som inriktar sig på personlig utveckling och de är lätt räknade kan jag säga. 

image109

Mina tankar om måndags bilden.
 
Den som sitter i den lilla båten tar sig fram stilla på ett stort vatten kanske rent av ett hav. Den kommer från fast mark ,land. För mig är vatten om jag ser det symboliskt käslor. Det här vattnet är både vackert blått och lugnt, båten åker på vattnet stilla framåt. På något sätt känns det oändligt och samtidigt på betryggande avstånd från land än så länge. Att ha kontakt med jorden samtidigt när jag är i känslan kommer spontant till mig när jag skriver detta, jag får också en stark  känsla av frihet när jag tittar på bilden. 


Dina tankar är skapande. som du tänker så blir det.
Du ensam väljer vilka bilder du frammanar.

Du är i varje val och tanke en skapande människa.
                                                                          Kay Pollak 


När du vågar visa dina svagheter det är då du visar din verkliga styrka  
        


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken vacker blogg du har!
Jag gillar innehållet också.
Får jag länka till dig?

2007-10-25 @ 06:15:00
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Visst är det så att havet känns oändligt,att vara på skön är som du skriver av kopplande.Som barn hade jag en egen eka,som låg vid stugan min farmor hade för länge sedan,den sålde hon snyfft.Det var skönt att ro ut med den,så stilla och lugnt.

Ha det bra / Anna-Carin

2007-10-25 @ 08:47:50
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0