Fredag igen!

Jisses vad veckorna går fort det är som om det är bara måndag och fredag i veckans dagar. Jag har min långa jobbarhelg framför mig, så jag vet då vad jag ska göra i helgen.

image103

Jag bjuder er på en skål med godis idag, för det är ju fredag eller huuuur.
Visst ser det härligt ut, eller?

Nu till hur gårdagens fråga om spegel hur jag tänker, känner och ser på den.

Den spegeln som jag visade tycker jag är  väldigt vacker och en vacker spegel kan verkligen förgylla ett rum den kan göra ett lite rum större och skapa mer djup. Att titta sig i spegeln kan vissa dagar vara ok, ibland bra men också kännas pest och pina. Speglar är väldigt olika en kanske jag ser smal ut i och i nästa tjock, men jag ser alltid min egen spegelbild om det är jag som står framför mig och den är oftast mycket talande till mig, för den säger till mig hur jag egentligen mår just då, om jag vill se det förståss. Att stå framför spegeln och tala om för spegelbilden att jag älskar dig är inte så lätt alla gånger. Ibland kanske jag inte ens vill titta mig i spegeln för att jag vet vad jag kommer att se just då, när det sker är det läge att ställa mig framför spegeln och fråga vad ser jag just nu?  Vad kan jag göra för att det ska bli bättre? Då börjar jag alltid att titta mig själv rakt in i ögonen, ögonen är ju själens spegel. Detta är mina tankar om spegel.


Kommentarer
Postat av: marie

TUR ATT DET ÄR FREDAG SÅ ATT MAN KAN UNNA SEJ AV LIVETS GODBITAR.
SÅ RÄTT OM SPEGELN.

2007-10-19 @ 10:19:05
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Mia

Jaa, så är det!
Och så rätt du har om det att vi kvinnor har ångest när vi unnar oss själva nåt...Så nu har jag bestämt att jag var värd det jag köpte igår! Tack!! *L*

2007-10-19 @ 10:27:51
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Gottegott med godis.. tackar som bjuder.. älskar just nu godis mer än någonsin.
Spegel kan avslöja så mycket, men visst är det så olika på de där speglarna.. vissa ser man riktigt klok och vacker ut i andra rent bedrövligt.. samma som på foto med självbild på, vissa kastar man direkt.. ser helt enkelt för bedrövlig ut på.. andra lyser det om en:-)
Sånt är livet på en pinne.
Ha en fin helg trots jobb.
Kramar

2007-10-19 @ 12:45:41
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Åååå,,jag som är en gottegris! älskar godis och choklad.

Du får ha det så trevligt på jobbet.Kram Anna-Carin

2007-10-19 @ 13:08:58
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0