Färdig ????

I gjorde jag färdigt (???????) det jag började på för en dryg månad sedan.
Min vännina Rigmor kom till mig igår , vi skulle måla tillsammans. För några år sedan träffades vi ofta för att måla  och det var kul för att man ger varandra inspiration. Här är mitt resultat om den är färdig eller inte vet jag ej. Jag har satt upp den på väggen där den ska vara, men jag måste titta på den ett tag för att veta om jag ska göra mer eller ändra något. Men det får framtiden utvisa.
Så här är resultatet. 

image117

Här sitter den

image118

När jag målat klar och tittade på målningen upptäckte jag att det blivit tre hjärtan itället för två som var tänkt från min sida, bilden jag hade i huvudet. Men när jag upptäckte de tänkte jag att det kanske fanns någon menigen att det skulle bli tre. När jag stått och tittat på tavlan en stund så fick den ytterligare en mening eller dimension för mig som jag inte tänkt mig, så visst var det meningen att det skulle bli tre. Nu på morgonen när jag legat och tittat på tavlan har jag upptäckt flera saker som fördjupar tavlan i mig. När jag målar så hamnar jag inågot slags flöde så jag bara målar utan att tänka det bara blir så att säga.


Kommentarer
Postat av: Anna

Fint! när hjärtan går in i varandra så där ser det ut som två själar gått in i varandra. jag brukar rita närhet så, att partiet där de överlappar varandra är de delar i själen som gått in i varandra.
intressant med det tredje hjärtat.
kram

2007-10-28 @ 10:37:27
URL: http://annaeriksson.blogg.se
Postat av: Mija

Åh va fin den är tavlan!! Jättefin! :)

2007-10-28 @ 18:31:16
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Gunilla

Vilken fin tavla du målat...Du är ju jätteduktig på detta. Ha det bra....

2007-10-29 @ 00:13:37
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Mia

Kul att ni kan träffas och måla, det är liksom lite roligare när man är två, och även om man inte målar i samma stil så inspirerar man varandra, härlig tavla!!

2007-10-29 @ 08:34:41
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: maja M

Otrolig snygg bild!

2007-10-29 @ 20:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0