The Secret

I går kväll tittade jag och två väninnor på filmen The Secret vi har läst boken alla tre men eftersom jag har köpt filmen också så tittade vi på den igår kväll. En filmkväll med popkorn, apelsiner, vindruvor, glass, chokladkladdkaka och te. Det blev ganska lägligt eftersom jag skrev om Tacksamhet igår.
Vad det handlar om är vilken kraft tanken har och att vi skapar våra liv genom våra egna tankar. Vi kan få allt vi vill bara vi tänker rätt,

image133image134

Det tråkiga med filmen är att den inte är textad på svenska utan bara på engelska. Jag har givit boken till mina barn som sommarpresent, kände bara när jag läste den att jag ville ge den till dem och hoppas de har nytta av den.
Men egentilgen så är det många som skrivit om samma sak som denna bok  och film innehåller. När jag var på föreläsningen med Kay Pollak så handlade den också om samma sak egentligen. Jag skulle kunna räkna upp många böcker som handlar om detta ämne Att förändra sitt tänkande för att få det jag vill ha i livet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror jag ska försöka läsa den där boken nångång, har blivit tipsad om den och fått höra att den ska vara fylld av massa kloka saker...
Var filmen också bra? ofta sägs det ju att man blir besviken på filmer som baseras på böcker om man läst boken innan.

2007-11-06 @ 20:37:52
URL: http://annaeriksson.blogg.se
Postat av: Mimmi

Boken är bra! och boken baseras på filmen. Läser man boken behöver man inte filmen.

Jag tycker man skall läsa korta bitar i taget och ägna det man läst en eftertanke!

2007-11-12 @ 14:21:33
URL: http://mymim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0