Månen - Astrologi-Jag

Nu till gårdagens undran om

image163


Personligen tycker jag att månen kan vara oerhört vacker när den lyser i all sin kraft och det är stjärnklart. Jag vet att jag påverkas av månen, mer vissa månader och mindre andra. Ett par dagar före fullmåne så brukar jag sova sämre och även över fullmånen. Vissa månader känner jag av det mer, det var en astrolog som sa till mig en gång att det berodde på hur mina övriga planeterna står de olika månaderna och hur månen påverkar dessa just då.

Det här läste jag hur man ser på månen astrologiskt vilket intresserar mig. 

Månen styr vårt emetionella liv, våra känslor, våra reaktionsmönster och våra vanor. Månen är extremt viktig i våra födelsehoroskop, ofta till och med viktigare än Solen, särskilt under barndomen då vi annu inte lärt oss behärska vårt känsloliv. Många vuxna som uppför sig irrationellt eller omoget sätt har en mycket stark Måne i födelsehoroskopet. Man framställer henne feminin och vacker, men också som en grym förföreska. Både mytologiskt och astrolgisk så är hon förbunden med barnafödsel.

Mitt intresse för Astrologi skapades för ca 13 år sedan då jag hamnade i en stor livskris, allt bara rasade. Jag hade ett egetföretag, blev sjuk fick kronisktrötthetssyndrom med muskel och ledvärk det senare är anledningen till att jag idag inte äter rött kött för att jag får mer ont i kroppen om jag äter detta.
Så tom i mig själv som jag kände mig då hade jag aldrig känt mig jag visste absolut ingenting. En mycket obehaglig upplevelse och känsla, för att förstå måste man nästan ha upplevt det själv för det går inte med ord att förklara eller beskriva. Detta gjorde att jag började ett sökande vilket ledde mig till en astrolog och detta gjorde att det skapades ett intresse hos mig för  bl. a astrologi. Min resa har varit både lång och krokig med många stora  hinder efter vägen, ibland har jag upplevt dem oöverkommliga men min vilja har hjälpt mig att ta mig igenom dessa hinder. Det har varit oundvikligt för mig att möta det absolut mörkasate mörkret i mig, det fanns inget annat val och tack vare att jag vågat göra det så är jag är idag. Denna resa har varit lång och kommer aldrig att sluta det vet jag, men det har givit mig mycket värdefull livserfarenhet och pesonligt växande som jag har stor nytta av i mitt arbete med människor. Att arbeta samtalsterapeutiskt och som behandlare kräver att jag som person har kommit en bra bit på väg med mig själv.

image164

Jag önskar er en skön Lördagkväll

Kommentarer
Postat av: Mia

Jaa, månen är minst lika viktig i födelsehoroskopet, hur solen står i det ögonblicket får vi alla veta, men vi borde nog få lära oss hur månen stod också, det påverkar hela vårt känsloliv...Kul att du är så intresserad av det!

2007-11-25 @ 08:31:43
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Skönt du kommit en bit på din resa, Stina.
Jag har aldrig varit så där intresserad av Astrologi och inte satt mig in i det, men säkert intressant:-)
Ha de fint och ta hand om dig.
Kram kram

2007-11-25 @ 11:24:05
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Chissra

Jag tror att det är just livskriser som skapar ett sökande efter något annat. För tomheten man annars kan uppleva är väldigt jobbigt. Astrologi är jätteintressant, själv spår jag i tarot också. Det bästa med atsrologi/tarot/mediumskap är att man utvecklar sig själv och det är så positivt. Livet är ju en skola och man blir aldrig fullärd.
Ha en bra dag dag.

2007-12-09 @ 09:04:14
URL: http://chissras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0