Håll tummarna

Nu är det bara att hålla tummarna att det håller.

Mina tankar om rädsla

Jag tycker att det har varit inressant  och givande att läsa era kommentarer om rädsla. Själv har jag funderat en hel del på mina egna rädslor. När jag analyserat vad jag är rädd för så inser jag att det mest handlar min kontroll, hur då kan man då undra. När jag i höstas var till Cypern hände det en kväll när jag lagt mig för att sova att allt började skaka riktigt ordentligt, det var ett jordskalv. Den rädslan jag upplevde då och kan känna av fortfarande var väldigt obehaglig, för jag kunde ju absolut inte påverka eller göra något åt situationen utan kände mig maktlös och utelämnad, rädslan blev förlamande.  Så Min största rädsla kan jag nog konstatera är när jag hamnar i en situation när jag känner mig totalt maktlös och utelämnad jag kan absolut inte påverka eller kontrollera situationen eller händelsen. Visserligen har jag orm fobi eller rädsla men den kan jag ju faktiskt påverka själv. Naturligtvis vill jag ju inte att det ska hända mina närmaste något illa, men det är ingen rädsla jag bär på för det finns händelser som hänt bakåt i tiden som gjort att jag släppt dessa rädslor.


image153
Är detta sant då blir jag gammal kan jag säga.


På Fredag kväll blir det personalfest med bad i en sådan här

image154

Det ska bli spännande.

Är det någon som badat i en badtunna.




Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har gjort det en gång, på vintern, det var riktigt häftigt! Att sitta i det varma vattnet och titta upp på en stjänklar himmel..*L*

2007-11-21 @ 17:56:27
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0