Blev väckt



image168



I morse blev jag väckt av telefonen hoppa in och jobba, måste erkänna att jag just för tillfället inte är den roligaste att ringa på morgonen nu eftersom jag är så trött. Men jag kom upp i alla fall.

I går morse hade jag ställt klockan 06.00 eftersom jag skulle åka till Uppsala men klockan ringde inte förstår ej varför men jag vaknade strax före sju skulle vara i Bns 7.30 och den bedriften klarade jag utan frukost, fast jag var jättetrött hela dagen.

För ett tag sedan skrev jag om tacksamhet på bloggen efter det har jag fått nyhetsbrev från ett par boklubbar på mailen om böcker som handlar om just tacksamhet. I går fick jag för mig att köpa tidningen LEVA har aldrig tidigare köpt den tidningen men fick för mig igår att jag skulle prova den. Vad upptäcker jag när jag betalat tidningen och slitit av plasten som var runt den, jo det stod om tacksamhet i tidningen. Det är inte första gången sådant händer mig, utan är en ganska vanlig företeelse i mitt liv. 

♥   Tacksamhet är att låta sig drabbas av de ordinära och aldrig ta något för giviet    

♥   Att stå i tacksamhetsskuld har inga likheter med tacksamhet                                     

♥  Tacksamhet är smittsam. Om vi dalar med oss av den, kan den sprida sig hur långt som helst 
                                                                        
♥   Om din enda bön i ditt liv är "Tack" så är det tillräckligt. (Fritt citerat eftrer Mäster Eckhart, medeltid teolog och mystiker)                                                                        
                                                                
♥   Man kan leva sitt liv på två sätt: Som om ingenting är ett mirakel eller som om alltting är mirakel. En viktig del av tacksamhet är förmågan att förundras.       

Ur I tacksamhetens tecken /Patricia Tudor-Sandal (Levnu)



image167


Kommentarer
Postat av: Carina

Jag är så tacksam att jag har hittat så måbnga fina människor i bloggens värld.
Tack :)

psst. det var inte den soppan jag åt utan den gogglade jag fram.

2007-11-27 @ 23:07:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Gunilla

Håller med ovanstående, jag är så tacksam för alla mina bloggvänner....kul är det oxå....Ha det gött...

2007-11-28 @ 00:59:32
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! den tidningen har jag aldrig hört talas om. Leva,kanske är något för mig.
Kram på dig

2007-11-28 @ 08:30:23
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Mia

Det var väldigt fint skrivet om tacksamhet...märkligt är det också hur saker och ting liksom bara poppar upp i livet, som i en förutbestämd ordning.

2007-11-28 @ 08:32:33
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Tack för att du finns...
Tack för att du delar med dig...
Tack för din omtanke om andra..
Tack för din omsorg om mig..

TACK... min vän!

Varm kram...alltid

Ps. Ordet tacksamhet är nog det vackraste ord jag vet... så tack även för ditt inlägg idag! Så tänkvärt..!

2007-11-28 @ 16:08:04
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: maria

En viktig del av tacksamhet är förmågan att förundras. Den gillade jag .
Ha en bra dag.

2007-11-29 @ 07:04:42
URL: http://mariagustafsson.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Tacksamhet kan skrivas om i oändlighet.. bra skrivit av dig:-) Ett tack borde alla få över sina läppar.
TACK ska du ha för att du delar din tacksamhet för oss:-)
Stor kram till dig.

2007-11-29 @ 08:34:14
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kicki

Tack! (Ett annat ord som hör till dom vackraste: Tolerans. Jag vet ännu ett: Ödmjukhet)

2007-11-29 @ 20:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0