Ledig

Härligt nu är jag ledig i några dagar, det ska bli skönt. I dag skulle jag ha åkt till Gävle för att träffa sonen och hans familj, har inte träffat dem sedan vi var till tomteland med barnbarnen. Men tyvär så blev det inte så.

image198

Om tre dagar är det nyårs afton.

Jag har de senaste veckorna funderat mycket över det gångna året och även funderat över mina mål för 2008.
Nu har jag satt ord på och skrivit ner mina mål för 2008.
En undran hur gör du? Sätter du upp mål för det kommande året eller kör du bara på och låter det bli som det blir?

Jag tycker i att det ska bli spännande att se om mina mål har infriats i slutet på nästa år.

Nu ska jag lägga mig och läsa boken jag börjat läsa om sorgbearbetning, fast egentligen skulle jag nog behöva något roligare att göra. För här är det bara grååååååååt och mörkt både ute och inne tråkväder helt enkelt så det passar bra att lägga sig och läsa. Jag ska berätta om boken senare för jag tror att många kan ha hjälp av den. Sorg som vi bär på uppkommer ju inte genom de uppenbara förlusterna vi har genom dödsfall och skilsmässor utan det finns så många andra upplevelser vi kan känna sorg för och som vi går och bär på.

Ha en skön eftermiddag och kväll, Kram
♥Mija krya på dig!♥
image199

Kommentarer
Postat av: Mia

Jaha...det blir väl som vanligt för mig, jag bara kör på och hoppas på det bästa! Det som sker det sker och oftast är det nån mening med det... *L*

2007-12-29 @ 18:25:02
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: marie

jag brukar tuta och köra på.
men det nya året ska jag kanske göra ett ingrepp,
i mitt ena öra, som jag har hörapparat.
har redan gjort det andra örat för 1 1/2 år sedan.
jag förbättrade hörseln med 80 %.
så det är mitt mål, som jag ska förbereda mej psykiskt på. när de kanske ska göra ett nytt ingrepp.

ha det bra

2007-12-29 @ 19:11:55
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Anna

Hej,
jag brukar inte ge nyårslöften men mål är faktiskt en bättre tanke. jag har mål i livet men på obestämd tid. har haft tre mål senaste tiden och två av dem uppfyllde jag 2007 så får väl se när det tredje blir av, ska inte ge upp det :)

På tal om böcker så upptäckte jag i jul hur mycket man kan ta in av dem! Ska nog börja läsa mer, jag har knappt läst alls senaste åren utöver skolan. Bytte en bok i dag jag fick i julklapp till "att välja glädje" av kay Pollak. Hon i affären rekommenderade den, kom ihåg att du skrev om den nån gång. Den verkar bra!
Läste "the secret" nu under julen me men faktiskt tyckte jag inte om den, vissa delar var jättebra men i helhet inget för mig.

Gott nytt år!
Kram

2007-12-29 @ 19:41:00
URL: http://annaeriksson.blogg.se
Postat av: Mija



Ses snart..
*kramar om*

2007-12-29 @ 22:12:28
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Carina

Jag har nyss varit i Gävle jag!
Firat jul med min familj som ju alla bor där uppe!
Har tänkt att 2008 ska bli ett "var snäll mot dig själv år" för min del. Lite sundare helt enkelt!
Kram och gott nytt år önskar jag dig

2007-12-30 @ 10:19:00
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Christina

GOTT NYTT ÅR önskar jag dig min vän
Kram ♥

2007-12-30 @ 10:45:10
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Lena

Vacker bild....Önskar dig ett gott Nytt År!

2007-12-30 @ 18:32:28
Postat av: Pialotta

Den boken borde många läsa, jag oxså.
Så synd du inte kom upp till sonen. Jag fick träffa de mina igårkväll här hos mig på middag.. det var en stund sedan.. som du säkert vet var min dotter med familj i Thailand över hela julen och veckan innan..
Barnbarnen växer och de är verkligen livets efterrätt:-)
De lär mig något var gång vi träffas, som det här med kameran (min nya).. hade ingen aning om att fotona blev bättre inomhus med blixten på..
Visste inte alls var jag hittade den knappen.. sån är jag med det tekniska:-)
Kram på dig o ett gott nytt år till dig oxså.. vi hörs i vimlet.. jag ger aldrig några löften, det får bli som det blir:-)

2007-12-30 @ 20:47:57
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0