I bland funderar jag..........

Det stora stabila trädet liknande en gammal EK men ändå inte..... 

Veckan som gått har varit en vecka där jag varit med mig själv väldigt mycket, inte bara för att jag har haft en del huvudvärk utan för att jag valt de själv. En dag fick jag en bild för min inre syn på en stor gammalt träd vilkens krona blir allt grönare och större samt rötter som växer sig större och starkare längre och länge ner i jorden. När bilden följt mig ett tag inser jag helt plötsligt symbolen handlar om mig
DET ÄR JAG som är det där trädet, hmmmm....................???? 



Igår kväll fick jag ett samtal av en tös som bodde på ungdomhemmet jag jobbade på  
Hon säger - Du Christina jag vill att du följer med mig till utlandet när jag fyller 18 år
mitt svar: - Ja men du, din mamma kan väl följa dig?
Hon säger - Jag vill att DU åker med mig.......

Vad säger man, visst värmer de i mitt hjärtat................ ler genom tårar.
Oj då!!! Har jag satt spår i någons hjärta kanske......??? Jag som trodde att det var bara andra som satt spår i mitt hjärta, Skrattar...........

Tankekorn

I kärleken finns paradoxen att
två människor blir till en och
ändå fortsätter att vara två.
                           Erich Fromm  
 


Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Jag känner att du är en sådan person som har hela hjärtat fullt av empati..att förstå människor är en gåva..och jag känner redan som sagt att du har den gåvan..himmel du jag har ju inte varit här hos dig mer än en handfull gånger..och du skriver rakt in i hjärtat på mig...



Du jag har alltmer börjat intressera mig av människor..och du man kan se om det glittrar lyser och skiner om en person..likaväl som jag kan se..att här är något fel..mmmm det är intressanta saker..och livet går upp o ner så är det ju..



Tänk att den här flickan..hon är bra glad i dig du..



2010-01-17 @ 15:55:51
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Jooo Christina, du sätter spår i många hjärtan, du...det vet jag! L

Tankekornet tar jag till mig...igen....

Kraaaam!!!!

2010-01-17 @ 16:15:57
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mija

Jag förstår henne till fullo..



JAG skulle mer än gärna åka utomlands med dig ensam :)



Du ÄR en klippa och jag är så GLAD och TACKSAM över att du finns i våra liv...

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3



2010-01-18 @ 11:07:14
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0