Gävlehelg

Mmmm det blev helg i Gävle ;))

I fredags efter jobbet så bestämde jag mig för att åka till Gävle för att hälsa på sonen med familj som jag inte träffat på länge och jag bara längtade efter. Eftersom vädret var som det var så tog jag tåget, inte ofta jag gör det men nu tyckte jag det var bäst så. 
Hade en tanke att gå ut och dansa på lördagskvällen men det blev inte så för det var så hiskeligt kallt att jag helt enkelt inte hälade att sätta mig i en kall bil två gånger. Vi hade varit ut tidigare på dagen och jag frös som en, ja jag vet inte vad. Trots at vi inte var ute speciellt mycket så bet sig kylan in i kinderna så de blev så där konstigt röda, inte det där friska vinterkyla röda utan en narig rödhet, om ni förstår........
Det blev melodifestivalen, god mat och vin istället visst ja jag glömde lördagsgodis skrattar.....

Jag hade sällskap av de här två i stora mysfotöljen



Men Sigrid hon tröttnade



Jag vet inte om hon inte gillade musiken eller......  

Den här fick jag av sonen när jag kom till dem blev otroligt varm och glad i hjärtat 



Blev både tårögd och rörd
 
På söndagen när jag skulle ta tåget hem var det strul med tåget, en genomfrusen Christina kom hem och blev inte ens varm när jag var och buggade. Inte var det bättre igår -28 när jag skulle iväg till jobbet.

Tankekorn 

"Man
måste alltid veta när ett skede når sitt slut.
Sluta cirklar, stänga dörrar, avsluta kapitel
- vi kan kalla det vad vi vill,
bara vi lägger det som slutar bakom oss.
Man kan inte vända tillbaka och få allt att bli som förut."


Kommentarer
Postat av: lolla

hejsan

vilken härlig son du verkar ha, visst är de härliga våra söner. Jag har åxå en son som bor en bit ifrån mig och som jag saknar rätt ofta....

Det är inte klokt med denna kyla, jag är verkligen less på vintern.

Ditt tanke korn var verkligen passande för mig just nu..tack

kram kram lolla

2010-02-23 @ 14:47:03
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Mia

Trots kylan så fick du ju en underbar helg, så väl unnat... L

Tänker kopiera ditt tankekorn...lägga in det i datorn, både den här på bordet och den i huvudet...Tack du go'a, go'a vän!! Kram!!

2010-02-23 @ 17:01:40
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Håller fullständigt med Sigrid,sämre låtar har jag nog aldrig hört!

Lite trött på vintern som jag?

Vilken vacker gåva,fullständigt bedårande....



Håll ut snart blir det VÅRFLOD!



Kramen till dig!

2010-02-24 @ 13:33:38
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0