Älskade tulpaner

Det här arrangemanget gjorde jag i måndags



så här ser det ut idag



Jag älskar tulpaner allra mest när de börjar blomma ut

I går var jag och en f d arbetskamrat till lilla k och åt lunchbuffe med mycket vegetariskt jag var otroligt mätt när vi gick därifrån. Men innan vi gick så var vi in bå Mobackes och kikade på blommer och konst för de hade utställning där.



Inne på Lilla k har de hyllor med kokböcker som man får låna och läsa i om man vill, lite kul tycker jag.
 
I morse bestämde jag mig för att städa och tvättid hade jag redan bokat till eftermiddagen. Hade detta varit en normal dag så hade jag ledigt varit färdig med städningen när jag skulle börja tvätta. Meeeen inte idag inte!!!! Det har väl aldrig varit så trögt att städa som idag det kändes som att jag gjorde allt i ultrarapid, men nu är jag nästan färdig bara rumsgolvet kvar men de tar jag i morgonförmiddag.
 
I morgon förmiddag har jag tänkt att jag ska ta mig en promenad för jag har lovat att klippa X:et. På kvällen blir det fortsättning på buggkursen som jag naturligtvis ska gå yiiiiipiii..... skrattar....

Tankekorn

Problemen söker upp dig
Möjligheterna måste du själv leta upp
 


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Mmmm jo men du tulpanerna växer till sig snabbt..och gillar man som du när dom breder ut sig då är det ju bara härligt...



Du vet jag vill helst ha tulpanerna raka i ryggen och krispigt knoppiga..jepp så är det..ja men då kan ju du ta över mina efter ett par dagar då :)



Men vet du..jag har mitt uterum precis utanför köket..alltså en fönsterbräda både på in o utsidan..och där på utsidan..där står tulpanerna typ ett par veckor..så pass krispiga och raka :)



Aha buggkurs..himmel så roligt..dansa är livet..



Jag dansade ut till sommarhuset idag..oj..så galet med snö det var..



Du är inte bara mamma..du är frisör oxå..:) samma här..

2010-02-06 @ 22:45:42
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag är som du, älskar vita tulpaner, så himla vackert det är...

Åh vilken hemlängtan jag får när jag läser om Lilla K och Mobackes...vill dit!!! =))

2010-02-07 @ 11:54:43
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Hej! ibland kan det vara riktigt trögt med städningen.Fint med vita tulpaner.

Ha det bra !

2010-02-07 @ 16:28:56
Postat av: Ulla

Jag är oxå ett stort fan av tulpaner och som Anna gillar jag de bäst innan de tar fart och växer... för växer gör de. Jag brukar byta vatten på dem varje dag och då passar jag även på att skära av en bit på dem så att de passar i vasen. Ha så kul ikväll på buggen!

2010-02-07 @ 17:04:36
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad fint du gjorde med tulpanerna. Jag tycker att tulpaner blommar över så fort. Men det är klart jag har ju inga gröna fingrar :)

//Lena

2010-02-07 @ 20:06:13
URL: http://bloggissoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0