Birsta i Sundsvall

I Lördags var jag till Birsta i Sundsvall med jobbet.

Det var länge sedan och jisses vad det hade växt och blivit stort och fint där. Tänka sig det enda jag handlade var ett läppstift. Jag jobbar på ett ungdomshem och där får de klädpeng var tredje månad och då brukar vi ibland göra en utflykt för att de ska få handla sina kläder. För det mesta brukar det bli Gävle men vi har också varit till Stockholm någon gång. Men det blir liksom ingen ro att gå och titta på kläder åt sig själv, det får bli en egen resa dit nåt tag.

Men nu är en tung jobbarhelg till enda i alla fall.

Här har det varit en riktigt vacker vinterdag i dag klarblå himmel 9 grader kallt och strålande sol. En sådan där dag när jag skulle ha tagit en riktig långpromenad, men jag har istället suttit inne på personal möte hela dagen. Det blir väl fler sådana här vackra dagar får jag hoppas.

GRATTIS till TEAM HANNA!!!!!!

Jag sa när första programmet gick att de skulle vinna, kände det i hela mig och då brukar jag ha rätt. Kan inte förklara men det är en speciell känsla jag får i hela kroppen och den kommer som en blixt i från klar himmel. Det har varit samma sak när jag tittat på idol, jag har bara vetat vem som blir vinnare redan i första deltävlingen. För varje deltävling jag tittat på så har jag också vetat vem som skulle åka ut. Man brukar visst kalla det för god intuition, en del tycker att det är obehagligt när de har människor med bra intution i sin närhet. Jag undrar hur många gåner jag fått höra att jag är otäck för att jag bara vet vissa saker. Men jag kan säga att jag har stor nytta av det i mitt jobb ibland.

Tankekorn

En uppblåst ballong är sårbar,
men det enda sättet att få den 
att flyga
                                          Okänd
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vi har oxå haft fint och kallt väder här idag. Och så märks det att ljuset är på väg tillbaka. Underbart!

2009-02-02 @ 19:35:37
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Carina

Team Hanna var klart bäst av alla,

väl värd att vinna verkligen!

Vinstpengarna gick till en bra verksamhet

också såg jag på regionala imorse!

Kram Carina

2009-02-02 @ 21:00:23
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Marianne

Tack för dina fina ord om min blogg. Jag längtar också efter våren.

Jag kan också få den där känslan som du skriver om. Jag bara känner att det är rätt eller fel. Vad som kommer att hända mm. Oftast är det bra men kan vara lite läskigt också. För dig i ditt jobb kan jag förstå att det är en bra egenskap.

Ha en bra dag

2009-02-03 @ 09:46:06
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Mija

Usch, här i Gävle har det varit griskallt nu några dagar, tillåme Tony frös, då är det illa vet du.

skrattar



Hoppas din vecka blir fin!

KRAMAR från oss

2009-02-03 @ 14:48:58
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: kats

ha en bra helg:o)



Jag har känt det på mig att du har stor intution... då hade jag rätt...



kramar om

2009-02-06 @ 19:45:56
URL: http://kats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0