Arrrrrggggg!!!!!!

Att slå på dem som redan ligger gör mig oerhört arg, grrrrrrrr.

Detta detta hände mig igår jag hade ett samtal med en socialsekreterae som fattade ingenting eller så gjorde hon sig jävligt dum. Jag håller på att hjälpa en person som mår väldigt dåligt och inte orkar hålla kontakten själv vad det gällde detta ärende. Vad mötte jag, jo en socialsekreterare som tror att hon kan behandla människor som hon vill, nonchalant och empatilös. DETTA GJORDE MIG ROSENRASANDE kan jag säga. Mitt i min ilska så vara jag nära att be en person jag tycker mycket om och som rinde mig för att den varit snäll hjälpt mig med en sak att dra åt helvete. Vilken katastrof om jag gjort de, får nog tacka de där uppe att jag lyckades hejda mig.  
Tänk om jag skulle behandla dem jag jobbar med så empatilöst och nonchalant som hon gjorde, men som tur är finns det inte ens i min tankevärd. För mig är det viktigt att behandla ALLA människor lika och det har inte den minsta betydelse från vilken samhällsklass de kommer.

Min ilska var så stor att kände att jag inte kunde gå till jobbet för att jobba kväll och natt igår. Jobbet jag har kräver att jag är psykisk balans när jag är där, så jag tog mitt ansvar och stannade hemma. På eftermiddagen tänkte jag läsa en bok men tvärslocknade och sov i flera timmar, när jag vaknade igen var jag på bra humör och inte hade jag några svårigheter att sova i natt heller.

Nu har jag nyss kommit hem från akupunktur som jag går på för att få ordning på sköldkötteln, jag svarar bra på behandlingen men mina svettningar och frossa är ännu inte borta men de blir mindre och mindre som tur är. Förra veckan hade jag faktiskt ett helt dygn utan svettningar.

Tankekorn

Den starkaste kärleken
är den som kan visa sin svaghet.

Vi frestas alltid att fantisera ihop sådant
som inte finns
istället för att se det som vi har mitt framför oss
och som kan lära oss något viktigt.
Paulo Coelho citat ut boken livet

Kram



Kommentarer
Postat av: Mia

Hmm, där var det nog inte rätt "man" på rätt plats... :/

2008-07-02 @ 19:29:05
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ulla

Visa jobb kräver mer empati än andra och det gäller framförallt jobb med människor. Vilken maktlöshet du måste ha upplevt.

2008-07-02 @ 21:46:39
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: ina

Nu har jag också skaffat mig en bloggadress och det inte utan anledning. Och en av det första sidorna jag läser är Ditt. Tack, Du ger mig ett stort tröst! För jag förstår vad Du pratar om.

2008-07-07 @ 16:51:18
URL: http://iinnaa.blogg.se/
Postat av: ina

Nu har jag också skaffat mig en bloggadress och det inte utan anledning. Och en av det första sidorna jag läser är Ditt. Tack, Du ger mig ett stort tröst! För jag förstår vad Du pratar om.

2008-07-07 @ 16:52:41
URL: http://iinnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0