Nu så.....

Nu har mamma bestämt sig

Det blir en flytt till lägenheten på första våningen, skönt att hon bestämt sig. Så nu hoppas jag att det kommer att bli bra för henne. Så nu väntar målning, tapetsering, flyttnig, städning osv.......

Mitt barnbarn fick influensasprutan i onsdags, han behövde ta den för han har astma och allergi så han var prioriterad att få bland de första. Dålig blev han de första dagarna men är nu på bättringsvägen igen, det känns skönt. 

I morgon blir det besök i Gävle till söndag.

Har just tittat på den Amerikanska Kriminalsreien Life och hur slutade de, jo jag gråter! Men det är bara att inse att så är jag nu och har varit en tid. 



Just nu har jag hamnat i en situation att jag behöver välja om jag ska öppna en ny dörr i mitt liv och se vad som finns bakom den dörren, det är inte alltid så lätt att öppna nya dörrar. Visst är det spännande att göra det, men man kan också stöta på rädslor och en massa frågor och funderingar. Ibland kan jag önska att jag var som jag var innan jag började genomgå min personliga utveckling medvetet, läsa och jobba som behandlare och samtalsterapeut. Men det vill jag egentligen inte och jag gör det inte, utan det är bara svepskäl för att försöka smita undan en process som jag behöver möta och genomgå. Att ta tag i processen på en gång tjänar jag själv mest på.  

Tankekorn

Om du knackar på en dörr
tillräckligt länge och tillräckligt
hårt kommer du förr eller senare
att väcka någon.
           Henry Wadsworth Longfellow 
    


Kommentarer
Postat av: Lena

Ha en skön helg!

//Lena

2009-10-24 @ 08:51:08
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Ulla

Det ÄR jobbig med personlig utveckling, men ack så bra. Det ÄR svårt att välja väg. Man vet ju vad man har, men inte vad man får. Jag tänker på dig! Kramen

2009-10-25 @ 10:29:17
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Mia

Så skönt att det är bestämt med lägenheten nu då, men nu känns det som om du börjar om med renoveringar och allt som hör till...för visst menar du att du ska hjälpa till med det, eller har jag missuppfattat det???

Jag beundrar ditt mod och din beslutsamhet, Christina...Kram!!

2009-10-25 @ 19:02:43
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie

kloka ord ,

å va bra att han är bättre nu,

smart av din mamma även om det måste va jobbigt å flytta,

Min göbbe har åkt till Gävle på jobb i en fabrik Skutskär,

kram

2009-10-25 @ 19:48:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ewacarin

Så sant du skriver. Det gäller att ha självinsikt, men man bör ha en nyfikenhet att öppna nya dörrar även om det kan vara svårt. Dina tankekorn är alltid bra och tänkvärda att läsa.

Ha en bra nästa vecka!

/Ewacarin

2009-10-25 @ 21:24:27
URL: http://echolmqvist.blogg.se/
Postat av: Freddie

Hej Christina!

Brukar gå in och kolla din blogg lite när jag ändå kollar Malins.

Tycker du har en fin blogg och att du skriver mycket bra och tänkvärda saker..

Ville bara säga d:)



Ha d gott.



Freddie från götet

Du vet, Malins barndomskamrat;)

2009-10-26 @ 14:11:27
Postat av: marie

att stå vid en väg, och sedan ska man välja mellan 2 vägar är jobbigt.

en fördel är ju att man kan gå tillbaka.

jag tog min första vaccinsprutan idag...är öm i armen ännu, hoppas att det stannar där, märks nog imorgon...

2009-10-26 @ 15:33:56
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0