Äntligen

image289

Äntligen börjar jag få lusten tillbaka, lusten att städa och göra andra saker.
Nu vill jag ha roligt!! Jag menar inte ha roligt genom att vara ute parta, visst kan väl det vara kul vid enstaka tillfällen. Vad jag menar är att ha kul i vardagen, inte som jag nu gör och har gjort en längre tid, jobbar, äter och sover. Men jag har ju inte orkat något annat heller eftersom jag inte mått riktigt bra. Så nu börjar det bli dags för mig att tänka till och ställa mig frågan "vad tycket jag är roligt egentligen och vad får mig att skratta från hjärtat???". Visst, jag har alltid haft lätt för att skratta och skrattat hjärtligt har jag också nästan alltid gjort ända tills jag blev sjuk -93. När jag då skattade så ramlade jag ihop vilket gjorde att jag tappade bort mitt skratt av rädslan att ramla ihop och mitt skratt har sedan dess varit borta under lång tid. Nu har det börjat komma tillbaka men det är långt ifrån som det var innan jag blev sjuk, det behöver inte bli lika som innan men det behöver bli betydligt mer än vad det är idag. Jag känner att jag behöver mer balans mellan allvar och skratt, det har varit för mycket allvar under lång tid. 
Man brukar säga "Ett gott skratt förlänger livet" och så mycket som jag tidigare skrattat så kommer jag att bli väldigt, väldigt gammal kan jag påstå och säker de som känner mig ganska väl också. 

image288

Tankekornet för dagen

Vi kvinnor pratar för mycket, men
icke desto mindre säger vi bara
hälften av allt vi vet.
                                      Nancy Astor
image282 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vad härligt det låter att du börjar må lite bättre. Det gäller att ta tillvara på de dagar vi har och göra det bästa av dem. Det är inte lätt alla dagar, men jag tror det är viktigt att de bra dagarna överväger. Kämpa på!

2008-02-17 @ 08:41:41
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Carina

Ett gott skratt för länger inte bara livet för mig är det så otroligt befriande, känner hur endorfinerna rusar i kroppen, en skön känsla helt enkelt :-)
Kram på dig!

2008-02-17 @ 08:51:16
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: marie

vad roligt för dej, så kändes det för mej när solen var framme i några dagar, nu under veckan, jag fick ett försmak av våren som spirade i kroppen.
ha dä

2008-02-17 @ 09:04:09
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, vi behöver en hel del skratt mitt i allvaret också...Människan lever icke av bröd allena. Hoppas du känner att du hittar tillbaka en liten bit, för din egen skull. Vi som läser din blogg uppskattar dig ändå..Kraaam!!

2008-02-17 @ 09:25:12
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Ulle

så sant, så sant! Mitt skratt är nog också snart på väg tillbaks. Det är ju lite lättare att se framåt nu när det är vår i luften, eller hur?

2008-02-18 @ 15:19:49
URL: http://makrames.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0